Misses Sparkle! - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Misses Sparkle! - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Misses Sparkle!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

12 Februari 2013 | Australië, Broke

Donderdag 31 januari
Het is twee uur snachts en ik lig naar het plafond te kijken. Het lukt me niet meer om in slaap te komen en het bed voelt ook zo comfortabel niet meer. Ik besluit op de bank te gaan bivakkeren en een wat voor mijn blog te gaan schrijven. Elke keer dat ik voel dat mijn ogen gaan dichtvallen probeer ik uit alle macht in slaap te komen maar niets lijkt te helpen. De uren tikken voorbij. Om vier uur heb ik het gehad en besluit ik dat ik nooit meer in slaap kan komen voordat ik om 5:15 moet op staan om druiven te gaan plukken. Dus om vier uur stap ik op de fiets richting Roviana. Heel voorzichtig want het is nogal donker. In Roviana hebben we wifi dus gebruik ik mijn tijd efficiënt door het uploaden van foto's en het updaten van mijn telefoon. Om 5 uur ga ik terug, maak me klaar voor druiven plukken en wil net op de fiets springen als ik Marian zie aankomen. Ze geeft me weer een lift naar d'r poort bij de doorgaande weg en daar komen de Wwoofers van Eden me oppikken. De zon is maar net op. Gelukkig regent het niet maar omdat het dit wel heeft gedaan voor de laatste twee dagen moeten de druiven zo snel mogelijk worden geplukt. Het is voor sommige druiven soorten eigenlijk al te laat want degene die we moeten plukken zit onder de schimmel. Het zo jammer om te zien omdat je weet dat ze er voor de regen nog geweldig bij hingen. Ongeveer 2/3 beland op de grond en maar 1/3 in onze 'buckets'. We plukken tot 13:00 wat ik wel lang genoeg vond. De Wwoofers hebben me weer afgezet bij Tara maar daar bleek niemand meer te zijn dus ging ik naar de schuur toe waar we van het werken zouden verblijven. Aan de schuur vast hebben ze een schattig klein appartementje gemaakt met een double bed, keukentje, wc en douche. Prima plekje om te verblijven omdat je alles bij de hand hebt. Na een welverdiende lunch ben ik in de het kleine meertje gesprongen! De bovenste laag van het water is heerlijk warm en de lag eronder is super koud dus je kan kiesen wat je het liefste hebt. Na een paar rondjes te hebben gezwommen ging ik in Corinya Marian even een bezoekje brengen en een update horen over de plannen van het weekend. Samen zijn we het onkruid uit het hondenhok gaan weghalen zodat Frankie een lekker plekje heeft om te verblijven want tijdens het werkend komen er gasten in alle huizen vanwege een bruiloft en we willen ze niet opschepen met een ongehoorzame hond. Daarna snel even gedouched en weer in de auto gesprongen samen met Anders omdat we lekker uit eten gingen met Marian, Phill, Roger en Lavinia. We gingen naar een Indisch restaurant in Cessnock. Na een half uurtje rijden tussen prachtige en grote wijngaarden met super mooie huizen op het erf kwamen we aan bij het restaurant. We hadden allemaal kleine hapjes en als hoofdgerecht hebben we al onze gerechten gedeeld. Het was super lekker en leuk om alles te kunnen proeven. Zoals ze hier wel in meerdere restaurants hebben konden we onze eigen wijn meebrengen. Het was een erg gezellige avond met erg aardige mensen!

Vrijdag 1 februari
Vanwege de bruiloft verblijven Anders en ik in de schuur en Marian en Phill verblijven bij vrienden. We konden dus heerlijk rustig aan doen 's ochtends. Helaas was ik al vroeg wakker en haf weer eens niet lekker geslapen omdat Frankie snachts ging blaffen! Ooee... Wat was ik boos op die hond! Hij wil gewoon niet luisteren! Om 7 uur sochtends werd ik wakker en zag dat de zon scheen dus besloot ik een ochtend wandeling te maken. Het was een schitterende ochtend met de dauw nog op het gras en de zon die weerspiegelde in de meertjes. Op mijn blote voeten en slaapshorts en top nog aan liep ik door het natte gras. De geitjes stonden rustig van het gras te genieten en een hele groep ganzen liep tussen de olijfbomen richting het water. Beter kun je de ochtend niet beginnen. Na mijn wandeling was Anders ook wakker en hebben we samen ontbeten. In eerste instantie dacht ik dat we in de schuur met de producten aan de gang moestenaar ik was al begonnen met het schoonmaken van het appartementje waar we sliepen. Marian was daar ook erg blij mee dus daar ben ik mee door gegaan. Het was zo smerig, overal ratten-en muizenpoep en zelfs een dode rat. Er had voor 2 jaar niemand meer in permanent in gewoond dus het was echt verwaarloosd. Ik heb me de hele dag mee bezig gehouden. Opruimen, weggooien en schoonmaken. Smiddags kwam Marian langs om ons te vertellen dat we waren uitgenodigd bij Eden voor een wwoofer dineetje. Om half 6 gingen we er naartoe, gelukkig maar 5 minuutjes met de auto. Eden woont op een berg en op de weg er naartoe stond er een kleine kangoeroe op de weg! Zoo cool. We bleken weer Indisch te eten. We waren totaal met zijn tienen; vijf Duitsers, drie Nederlanders, één Deen en Eden. Het was een erg gezellige avond, heel relaxed. We hebben lekker gekletst en gelachen. Om 10:15 waren we weer thuis en klaar voor ons bedje. Binnen 5 minuten was ik weg, zo moe was ik.

Zaterdag 2 februari
Ik werd pas om acht uur wakker! Persoonlijk record! Na een wat koude nacht want we hadden een één persoonsdeken de we moesten delen. Ik dacht dat het wel genoeg zou zijn maar door de regen was het erg afgekoeld. Midden in de nacht moest ik dus me bed uit om een extra deken te pakken. Na toch nog een goede nacht slaap hadden we weer een super relaxte ontbijtje waarna we in de schuur de 'basil and herbs oil', lemon oil en extra vergin oil zijin gaan bottelen. Na deze oil run zijn we gaan lunchen. Lang gaan lunchen! Na lunch ging ik mijn schoonmaak werk in ons kleine huisje afmaken. Na twee dagen schoonmaken is het denk ik nog nooit zo schoon geweest! Ik ben er erg trots op en durf nou alles vast te pakken zonder rattenpoep aan mijn vingers te hebben. In de middag heb ik ook een klein begin gemaakt met de grote schuur waar ze alle producten opslaan en waar we de oliën bottelen. Rond 18 kreeg ik honger maar er was niemand te bekennen. Anders en Patrick waren gaan kajakken en Shelly kwam even langs om te vragen waar ze waren. Ik ben maar een salade gaan maken. Na drie kwartier kwam Anders helemaal verkleumd thuis. Ze waren omgeslagen met de kayak en zo warm was het niet (20 graden) dus hij was aan het klappertanden. 'S avonds kwamen Patrick en Shelly ongevraagd langs om bij ons hun eigen avondmaal te maken en Shelly ging soapbars maken van restjes. Toen wilde ze ook nog een film kijken maar het geluid werkte gelukkig niet goed dus zijn ze maar gestopt met kijken. Daar was ik wel blij mee want ik was best wel moe.

Zondag 3 februari
Eindelijk een zondag zoals een zondag hoort te zijn. Marian had ons vrij gegeven dus we konden lekker uitslapen en rustig aan ontbijten. Ik kon het toch niet laten om even de schuur in te duiken om wat op te ruimen. Na een uurtje gingen Anders en ik kijken of Betty thuis was omdat we allebei ons haar wilden laten knippen. Ze was niet thuis omdat ze op de Broke markt stond. Dus gingen we even bij de markt langs want ik was er nog nooit geweest. Spectaculair!! Negen stalletjes! Haha! Je kan ook niet anders verwachten van een dorpje met 400 inwoners. Betty had een stalletje met kleding en Phill stond er ook met de Riverflats Estate producten, alle oliën en chutneys. Er waren twee stalletjes met jam, één met giga watermeloenen, een stalletje met allerlei gehaakte dingetjes, één met houten snijplanken en nog twee andere met wat rommeltjes. Na de markt zijn we Marian even een bezoekje gaan brengen in het winkeltje waarna we naar Roger zijn gegaan omdat hij graag wil dat Anders zijn auto maakt. Weer thuis te zijn was het alweer lunchtijd. Na de lunch zijn Anders en ik op pad gegaan voor een middagje wijn proeven. Wanneer je naar Pokolbin rijdt kom je langs allerlei prachtige wijngaarden met de mooiste uitzichten. De Hunter staat bekend om zijn Shiraz. We hadden als doel om een goede rode wijn te vinden wat nogal moeilijk bleek te zijn met onze eisen. Ik heb denk ik nog nooit zo veel verschillende wijnen geproefd. Bij Lindemans vonden we een erg lekkere zoete rode wijn wat wat weg had van een rosé. Anders had twee flessen gekocht. Na al die wijntjes stond ik niet zo vast meer op mijn benen dus ik was blij dat Anders reed en hij had niet zoveel geproefd. Op de terugweg gingen we weer even langs Marian want één van de gekochte flessen was voor haar. Daar hebben we maar meteen de fles geopend. Het was een half uur voor sluitingstijd dus veel klanten zouden er niet met komen. Met zijn allen zijn we weer naar huis gereden nadat we lekkere patat, soort aardappelschijf en loempia's hadden gehaald bij de Broke shop. In de auto hebben we stiekem al gesnoept van de friet. Heel gezond diner maar ach.. daar is het zondag voor. De rest van de avond heb ik voor de tv gehangen. Prima zondag als je het mij vraagt.

Maandag 4 februari
Weer een nieuwe werkdag. Ik werd weer eens om 6:45 wakker en zag dat er een fantastische zonsopgang was. Dus ik weer in mijn pyjama, flipflops aan en gaan. Heerlijk een stuk gewandeld en aan het eind met mijn voetjes in het meertje. Ontbeten. Daarna van twee huizen de bedden opgemaakt, 6 bedden in het ene huis en 4 bedden in het andere. Het was nog een hele opgave want we hadden in allebei de huizen niet genoeg linnen dus we hebben heen en weer gereden om alle linnen bij elkaar te vinden. Het huis Tara hebben we helemaal schoon gemaakt. De hele ochtend kon er van Anders gezicht geen lachje af dus dat had ook zijn effect op mij. Poehee! Na lunch met een perfect 'runny egg' zijn we naar Marian gegaan om te vragen of er nog wat te doen was. Stomme vraag natuurlijk want je bent hier nooit klaar met werk. De was moest worden opgehangen maar dat was zo gedaan. Daarna konden we eindelijk bij Betty terecht voor een knipbeurt. Buiten op de veranda heef ze ons haar geknipt dus ik ben nu een nieuwe coupe rijker! Best wel een groot stuk af! Betty had vier paardjes in de tuin lopen, zo schattig. Na Betty kon ik toch niet echt stil zitten dus heb ik de voortuin van de schuur een opknapbeurtje gegeven. D.w.z. Een hele berg onkruid uit het perkje gehaald wat al snel een goed resultaat gaf. Anders was aan het grasmaaien met de tractor en blijkbaar had hij een kei geraakt die dwars door het raam van Corinya was gegaan. Dit moet met een grote snelheid zijn gebeurt omdat Anders ongeveer 50 meter verderop aan het maaien was. Met als resultaat een een groot gat in het glas. Gelukkig heeft de steen geen personen geraakt want je wilt niet weten wat er dan was gebeurt. Voor diner heeft Anders lekkere gehaktballetjes in kerriesaus gemaakt. Ik kom hier niet meer aan koken toe omdat Andere steeds het diner weet in te pikken en mijn ideeën van de plank weet te vegen. Volgende keer maar een beetje meer tegengas geven. Alhoewel het wel relaxed is als je niet hoeft te koken na een drukke dag. Ik zit nu heel chill tv te kijken in een leeg huis.

Dinsdag 5 februari
Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, het gras is bedekt met dauw.
Ontbeten, geen dingen die moeten gebeuren, klaar maken om naar Sydney te gaan, toch maar even de schuur in gedoken, opgeruimd, gelunched, op weg naar Sydney in de auto, 2 uur later, in Sydney, weg in één keer gevonden, richards appartement, niemand thuis, rustig een kopje koffie, nog steeds niemand thuis, avond eten gekocht en klaar gemaakt, lekkerrrr, Angela thuis, gaat naar stad om salsa te dansen, vraagt of ik mee wil, ja waarom niet, Anders moet Richard ophalen dus gaat niet mee, ik, Angela, Kenni en Ida salsa dansen, kenni en Ida weg, ik alleen met Angela, gesprek loopt beetje moelijk, wordt door allemaal vreemde mensen ten dans gevraagd, moeilijke pasjes, geen zin, dus sta nu buiten dit verhaal te typen. Ik dacht dat ik de details wel weg kon laten.
Truste!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: