Written love in the sky - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Written love in the sky - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Written love in the sky

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

26 Maart 2013 | Australië, Broke

Written love in the sky
Elke avond als ik naar de schuur loop kijk ik op naar de hemel en zie duizenden sterren stralen aan de hemel. Deze avond keek ik weer en vond een hart van sterren aan de hemel! Een perfect hart tussen alle andere lichtpuntjes. Liefde staat geschreven aan de hemel, dat moet een goed teken zijn! Nog 29 dagen voordat ik Anders weer kan vasthouden!

Dagje uit 19 maart 2013
Ik vond dat we na al dat harde werken wel een dagje uit hadden verdient dus verlegde ik mijn grenzen en organiseerde als een echte toeroperator een leuk dagje uit voor mijzelf, Tina en Phill. Mijn autootje verdiende ook een leuk ritje dus verlieten we 's ochtends om 10:30 de boerderij op weg naar onze eerste stop, de Huntervalley Gardens. de Huntervally Gardens is de grootste bezoekerstuin in heel New South Wales en volgens mij ook van Australië. Bij de ingang presenteerden we ons als 'locals', wat ik mezelf onderhand wel kan noemen en wat ons vijf dollar per persoon scheelde. We kregen een plattegrond op A3 formaat en kwamen er al snel achter dat de grootte van het park sterk overdreven was. We liepen door tuinen met ieder een verschillend thema. We hadden het meeste lol bij sprookjestuin waarbij we ons weer even 14 jaar jonger voelden. Na de hele tuin door te zijn gelopen hadden we het ook wel gehad en waren allemaal wel toe aan een lunch. Op loopafstand begaven we ons naar activiteit twee. Er is een klein dorpje gebouwd met wat winkeltjes en restaurantjes waar we heerlijk hebben gelunched. De winkeltjes stelden niet veel voor dus verplaatsen we onszelf al gauw naar onze derde activiteit van de dag, Cessnock Zoo!! Yeah!! Zoekend naar de dierentuin reedt ik er bijna voorbij. Het is geen grote dierentuin maar het heeft fantastische typische Australiasche dieren en dat is waar ik in geïnteresseerd ben. We konden bij de ingang een ijshoorntje kopen met wat voer voor de dieren. Natuurlijk wilde ik de kangoeroes voeren! Je kon in hun hok lopen en ze voeren, alleen het enige obstakel was de emoe die meer geïnteresseerd was in het voer dan de kangoeroes. Na een paar goede foto's kwam de verzorger met een koala op haar arm het hok binnen gelopen om te vragen of we hem wilden aaien! Offcourse we do! Wat een schatje was dat, de koala. De rest van de dieren in de zoo waren erg interessant maar de kaketoe die mij aansprak met 'hello Darling' was het coolst. Het was zeker het bezoek waard! Als vierde activiteit had ik bedacht dat onze smaakpupillen wel wat beweging konden gebruiken dus stopten we bij de eerste wijngaard die we tegen kwamen om wat wijntjes te proeven. Uiteindelijk was het Phill die als enige wat had gekocht al was het geen wijn maar een soort Baileys. Bij de volgende wijngaard moesten we wel stoppen want ze hadden er ook een chocolade winkeltje. Phill zei al bij de ingang dat hij niet naar binnen wilde omdat hij anders de hele winkel leeg zou kopen. Ook Tina begaf zich weer naar de uitgang na een paar seconden bloot gesteld te zijn aan de chocolade verleidingen. Ik kon mij goed in bedwang houden en besloot voor Tina en Phill een bonbon te kopen. Ik koos een baileysbonbon voor Phill, eentje met amandel voor tina en voor mezelf een hazelnootbonbon. ik kon niet zonder chocolade naar buiten lopen. Na nog twee 'wineries' de eer hadden gegund met ons bezoek besloten we dat het genoeg was geweest en zetten we de koers huiswaarts. 'De toerguide hoopt dat jullie een leuke dag hebben gehad:)'.

Wakker worden in een wolk
De maan schijnt zo helder zodat het net lijkt of er een witte deken over de valei is gelegd. Het licht van de maan wordt weerkaatst door de mist waardoor het lijkt op te lichten.
Gistermiddag (vrijdag 22 maart) zijn Michelle, Tina en ik na een stressvolle ochtend op weg naar Gulgong gegaan. Een rit van 2,5 uur in mister Pichtachio. 'S ochtends moesten alle huizen gereed worden gemaakt voor het weekend dus een heleboel schoonmaken en regelen. Het was ook nog eens een erg warme en vochtige dag wat het werk niet makkelijker maakte. Toen we eindelijk in de auto zaten waren we allebei moe. In Gulgong woont Patrick, de vriend van Michelle. Hij is een huis aan het bouwen op een berghelling wat van horen zeggen blijkbaar erg de moeite waard is om te bekijken. Vrijdagavond gingen we eerst naar Lyra an Agnus toe om daar een hapje te eten. Ze kregen die avond een paar mensen te logeren omdat ze zaterdag een yoga cursus hadden georganiseerd. Drie yogaleraren en een Engelsman. Lyra en Agnus hadden al een heerlijke couscous salade en een ovengebakken worteltjes/pompoen/ krieltjes salade gemaakt en de anderen zouden de vis en het toetje meenemen. Het duurde helaas wel tot half 9 totdat ze eindelijk arriveerden waardoor we nogal laat aten. Maar het was een heerlijke gezonde maaltijd. Het zijn erg vriendelijke mensen en helemaal niet zweverig zoals ik had verwacht. Patrick kwam die avond ons ophalen om naar zijn huis te rijden. Het bliksemde op dat moment en het bleek dat we precies die kant op moesten. Het was een nogal wiebelige trip in de truck van Patrick. Bij Elk kuiltje in de weg werden we van onze stoelen afgewipt. We hadden express mister Pichtachio in het dorp laten staan omdat de oprit nogal nat was. Onderweg werden we omringd door prachtige lichtflitsen. De donder konden we niet horen door het lawaai van de truck. De oprit was inderdaad nogal nat en vooral erg hobbelig! Wow, we werden totaal door elkaar geschut maar ik weet zeker dat het een grappig gezicht moet zijn geweest. Aan het begin van de oprit begon het me toch een partijtje te regenen. Patrick probeerde zijn truck zo dicht mogelijk bij de veranda te parkeren maar ondanks de paar seconden die we door de regen moesten afleggen leek het wel alsof iemand een emmer over ons leeg had gegooid. Door de lichtflitsen konden we al een kleine glimp opvangen van het fantastische uitzicht. De volgende dag was de hemel kraakhelder en scheen de zon volop! Het uitzicht over de valei met zijn glooiende bergen was oogverblindend. We moesten vroeg op omdat Michelle een haar producten op de lokale markt ging verkopen. Als ontbijt hadden we heerlijk vers fruit van de tegenovergelegen fruitstal. Tina en ik gingen een rondje lopen in het winkelstraatje. Het voelt alsof je in een Western film stapt omdat alle winkels dezelfde stijl hebben. Zelfs de Commonwealth bank lijkt uit die tijd te zijn. Om 11 uur zou de yoga cursus starten en na lang wikken en wegen besloten Tina en ik op het laatste moment toch mee te doen. Het ochtendprogramma bestond uit een paar pittige oefeningen en wat uitleg over yoga. Daarna hadden we een lekkere lunch waarbij ze ons wat uitlegde over het belang van goed voedsel. In de middag gingen we eerst mediteren en kregen we les in massage technieken. Het was zeker de moeite waard om mee te doen. 'S avonds gingen we met zijn allen naar het verjaardagsfeest van Mark, de buurman van Patrick. We konden ons bordje vullen met zes soorten stoofschotel en er was een groot kampvuur in de tuin. Tina en ik raakten aan de praat met een meisje van 18. De dorpsgek bleek haar vader te zijn en (ik weet niet meer hoe we op het onderwerp kwamen maar) ze vertelde dat een hoop van haar leeftijdsgenootjes al een kind hebben en zelfs een 17 jarige vriendin van haar bleek al aan haar tweede te zijn begonnen. Dit was best wel een schok voor mij. Dat is zo jong!
Ik ging wat eerder naar huis samen met een stelletje dat ook bij Patrick logeerde. Snachts hoorde ik de rest thuis komen en Patrick bleek hartstikke dronken te zijn. Verbazingwekkend genoeg was hij in de morgen zo fris en levendig. Vandaag was de 'closingparty' van de kleding shop van Lyra dus had Patrick voor de gelegenheid de rok van Michelle aangetrokken. Hij zag er zoo belachelijk uit maar van Patrick kan je het hebben, thats just Patrick. Na een heerlijk ontbijt liet Patrick ons zijn geiten en alpaca's zien. Hij is helemaal verliefd op zijn geitjes en alpaca's maar ze zijn ook zo schattig. Patrick is een tweede huis aan het bouwen in de rotsen. Hij heeft met een grote bulldozer een gat gegraven in de rotsen en heeft met twee grote zeecontainers een huis gebouwd. Really awesome! De sluiting van de winkel werd goed bezocht. Tina en ik zijn ondertussen een klein wandelingetje gaan maken naar een uitkijkpunt. Fantastisch uitzicht over de bergen! De middag hebben we in de achtertuin van de winkel onder het genot van een wijntje doorgebracht. Na een simpel diner en wat confusement ( kan even niet op het NL woord komen) zijn Michelle, Tina en ik weer naar huis gereden. Ik had de eer om te rijden omdat Michelle en Tina al een paar drankjes op hadden. Na 2 uur geconcentreerd te hebben gereden was ik helemaal gesloopt en duizelig dus moest ik het roer doorgeven aan Michelle. Uiteindelijk kwamen we veilig thuis en was binnen een paar seconden in dromenland.

Danish adventure
Lovely people! Ik ben een beetje laks geweest met jullie op de hoogte houden over mijn Denemarken avontuur. Ik heb ondertussen een ticket geboekt om 16 april met Singapore Airlines naar Denemarken te vliegen. Helaas na drie weken zonder Anders zijn gezelschap te zijn kon ik niet meer lange wachten. Het idee alleen al dat ik nog eens dezelfde tijd moeten wachten totdat ik naar denemarken vlieg was gewoon niet te verwerken. Ik heb dus vandaag ( 26 maart) besloten om mijn ticket te veranderen. Nu vlieg ik 1 april al naar Denemarken. Ik kan niet wachten totdat ik Anders weer in mijn armen kan sluiten!! Het leven op de boerderij is ook niet meer hetzelfde. Het is de laatste tijd erg stressvol omdat ik me verantwoordelijk voel voor wat er moet gebeuren. Dat is natuurlijk niet het geval maar het is erg vermoeiend. Dit is het juiste moment om te vertrekken en hopelijk gaat Marian het overleven zonder mijn hulp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: