Birthdaygirl! - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Birthdaygirl! - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Birthdaygirl!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

11 Maart 2013 | Australië, Broke

Woensdag 20 feb 2013
Abondeten voor de tv
De kleinzoon van Marian is vandaag geboren om 8 uur 's avonds en hij heet Marcus Carlos Mitchell Waite.

Donderdag 21 feb 2013
Phill en Marian gingen naar sydney.
Ik moest vandaag in de winkel staan samen met Anne. Ondanks dat we aan het begin van de dag dachten dat het een saaie dag zou worden hebben we toch redelijk wat werk verzet. Ik was weer eens in een opruimbui dus heb de hele winkel op zijn kop gezet en alles opnieuw geordend. Het was niet te geloven maar ik vond flyers overal!! Echt in elk hoekje hadden ze een klein display met flyers staan. Uiteindelijk heb ik een mooi geordend flyer hoekje gemaakt, perfect!
Spaghetti gemaakt.

Vrijdag 22
Shop met Anne, geen klanten de hele dag en wanneer Anders ons kwam ophalen om half vijf kwam er precies op dat moment een auto aan gereden en hadden we onze eerste klant voor de dag. Sochtends kwam Michelle langs en heeft een lijstje met allemaal klusjes gemaakt zodat we ons ook vandaag niet hoefden te vervelen.

Zaterdag 23
Het heeft de hele dag geregend. Anne en ik zouden in eerste instantie een markt moeten doen maar die was door de regen afgelast. Dus we hadden voor de verandering eens een relaxte dag. Jammer dat je met regen niet echt heel veel kan doen. We hadden eerst het plan om naar het huis van Patrick te rijden maar omdat het huis nog niet helemaal af is, klonkt het niet echt aantrekkelijk om daar met stromende regen te slapen. plan was van de baan. De gasten die vanochtend aankwamen hadden Marian in paniek opgebeld omdat ze dachten dat ze in Michelles 'back cave' moesten slapen omdat ze blijkbaar Tara niet konden vinden. Dit huis ligt echt pal naast de back cave maar ach.. Terwijl Anders de gasten de weg wees kwam Frankie opeens uit het niets voor de auto gerend. Anders kon niet op tijd stoppen. Ik zat achter de computer en hij kwam in paniek naar binnen gerend om voor hulp te vragen. Gelukkig schoot Alan te hulp want ik vond het te zielig om te zien. Het bleek niet ernstig te zijn want hij was nog bij bewustzijn en erg ...Ze zijn meteen met hem naar de dierenarts in Singleton gereden. Omdat het zo slecht weer was hebben Anne en ik een nieuwe prijslijst gemaakt voor de shop. Ik heb bijna alle ramen van binnen en buiten gezeemd. De ramen aan de zijde van de regen heb ik maar even gelaten voor wat het was. De hele dag hebben we een beetje aangerommeld. Ik besloot smiddags maar eens koekjes te bakken. Ik had een mix van kruiden gevonden die verdacht veel op onze speculaas kruiden lijkt dus heb ik een soort speculaasjes gemaakt met macademia schaafsel aan de onderkant. Erg goed gelukt.
Aan het eind van de middag was er een groot personenbusje op onze grond vast komen te zitten. Ze hadden onze gasten afgezet en probeerde daarna om te draaien maar dat is geen slim idee als het zo hard geregend heeft. Anders was hem eruit gaan trekken met de tractor in de stromende regen. In een paar tellen was de bus uit de modder getrokken. We waren 's avonds bij Eden uitgenodigd voor diner dus om 7 uur gingen we daar naartoe. We hadden een soort erwtensoep als entree en een curry als main. Het was gezellig maar het vorige diner was leuker. Deze keer waren er twee fransen, drie duitsers, vier denen, een britse en een chinees meisje. Iedereen was een beetje verlegen dus de gezelligheid kwam niet echt op gang.

Zondag 24
Na gisteren de hele dag regen te hebben gehad werd ik vandaag wakker door zonnestralen die door het raam kwamen koekeloeren. Het was 7:22 en ik kon niet meer in mijn bed blijven liggen. Ik trok snel mijn kleren aan en met mijn fotocamera bij de hand besloot ik een wandeling te maken over het erf. Er dreef een mysterieuze mist voorbij (zie foto) wat voor schitterende plaatjes zorgde. Anne en ik moesten vandaag weer de shop openen. Er waren 's ochtends best wel veel klanten maar na onze lunch was het erg rustig. Om een uur of één kwam Anders een andere Anne bij de shop afzetten die de vorige dag uit Denemarken was aangekomen. Anne 1 en Anne 2 zijn vriendinnen dus ze waren erg blij om elkaar te zien. Aangezien Marian weer terug uit sydney was bood ze aan om de rest van de dag de shop over te nemen. Toen we die middag thuis kwamen hadden we dus een lekkere vrije middag en zijn we met zijn allen in het meer gedoken.

Maandag 25feb 2013
Anders had op facebook gezien dat een vriend van hem zijn auto wilde verkopen in sydney. Ik heb al langer het idee om een auto te kopen dus na mijn interesse te hebben getoond in de auto bleek de jongen, Quentin, opeens naar Broke te komen. Natuurlijk ideaal voor mij mocht ik de auto echt kopen. Hij was al eerder bij Marian geweest dus hij was geen vreemde. Anders heeft gelukkig erg veel verstand van auto's dus hij heeft de auto aan een inspectie onderworpen. Hij kon niks geks vinden. n'S avonds waren Phill en Marian naar Betty en Kevin gegaan voor avondeten. Alan had een gehaktballetjes in tomatensaus, puree en maïs gemaakt. We aten nog steeds met zijn negenen voor het eten.

Dinsdag 26 feb 2013
Vanochtend zijn Anders en ik naar singleton gereden om geld voor de auto op te nemen en wat onderdelen te halen zodat Anders mijn autootje een goede service beurt te geven. Die ochtend hebben we meteen de auto een beurt gegeven. Curry night

Woensdag 27 feb 2013
We hadden al vanaf zondag het plan om een dagje naar Newcastle te gaan. Niemand was er nog geweest en aangezien Anders vrijdag al weg gaat leek het ons het goed plan. Marian en Phill zijn vandaag vroeg weggegaan om Alan naar het station te brengen want die gaat voor 2 maanden in Melbourne werken. Wij, Annemarie, Anne, Phillip, Anders en ik, konden dus vandaag eindelijk richting Newcastle. Om 10:30 verlieten we het huis nadat ik in het andere huis de anderen had wakker gemaakt. GOEDEMORGEN!!!! :) Na 1 uur en 25 minuten kwamen we in Newcastle aan. We gingen eerst in een gezellig cafeetje lekker lunchen. Na een goed broodje zalm en een cappuccino gingen we richting het strand. Het water was ijskoud maar heerlijk verfrissend en na twee maanden het strand niet te hebben gezien is het weer erg fijn om het zand onder je voeten te voelen. We hadden een volleybalnet gespot maar zonder volleybal kom je niet ver. Een super aardige vent van de lifesafers was super behulpzaam en we hebben een volleybal van hun kunnen lenen. Met zijn vijven hebben we een beetje over gespeeld. Newcastle is een kleine stad, niet heel bijzonder maar goed genoeg. Het strand waar waren is niet groot maar als je een paar km verder naar het noorden gaat heb je een heel lang strand. Na twee keer de parkeermeter te hebben vol gegooid hadden we het wel gezien. We hadden trouwens allemaal genoeg zon gezien.

Donderdag 28 feb 2013
'S ochtends de anderen in Tara gechecked omdat ze het schoon moesten maken. Daarna alle caremalised soy sauce gebotteld in mijn eentje. Met keiharde muziek was ik alle flesjes aan het vullen en stickeren. Er is niks beter dan aan het werk met muziek en ondertussen hard meezingen. Aan het eind had ik ong 100 flesjes afgemaakt. Anne kon niet wachten om mijn verjaardag te vieren dus kreeg ik vandaag al een klein cadeautje. Ze had een notitieboekje helemaal mooi gemaakt zodat het nu mijn boekje is waar ik al mijn receptenideeen in kan schrijven. Super lief! Na de lunch besloot ik mezelf maar weer eens uit te leven in de keuken. Voor Anders zijn verjaardag wilde ik eigenlijk een chocolade taart maken maar omdat Sally die dag al een taart had meegebracht heb ik het niet gedaan. Vandaag was het the great Dains laatste avond dus vond ik het een goed idee om als toetje een echte Chocolate Devils Cake te maken. Hij was echt super goed gelukt! Discastingly Good Looking cake! Na een heerlijk avondmaal met de traditie getrouwe chicken schnitzel hadden we een heerlijk stuk taart. Anders was onder de indruk van mijn taart en de rest trouwens ook!:p

Vrijdag 1 maart 2013
Vandaag was de meest verdrietige dag tot nu toe. Marian en ik gingen Anders naar Sydney brengen omdat hij terug naar Denemarken gaat. Zaterdag hebben we ook een markt om op te staan dus blijven Marian en ik in Sydney. We waren allemaal om zes uur opgestaan. 'S ochtends kregen we nog een klein bliksem bezoek van Sally, de vrouw waar Marian een lange tijd het bedrijf heeft gerunned. Ze had een hele lieve kaart en mooie veren voor mijn verjaardag mee gebracht. Na twee uur in de auto en een koffiestop kwamen we aan in Sydney waar we gelijk Andrew en Natalie een bezoekje gingen brengen om de kleine Marcus te zien. Wat een klein mannetje is het zeg met erg veel haar! Na het babybezoek gingen we lunchenbij Jasons, een Chinees restaurant. Samen met Marian, Anders en Ida hebben we er heerlijk gegeten maar omdat Anders om één uur al een taxi naar het vliegveld zou nemen was de sfeer wat gespannen en verdrietig. Na een moeilijk afscheid verdween hij toch echt in de taxi. Maar het geen afscheid want hij heeft beloofd in oktober weer terug te komen om dan samen te kunnen gaan reizen. Dat zou echt super tof zijn.
Na de lunch zijn we naar Richards appartement gegaan waar we samen met Ida nog een kopje thee hebben gedronken. Om half vier kreeg ik opeens het idee om naar de bibliotheek te gaan. Ida moest dezelfde kant op voor haar bus dus zijn we samen door de regen gelopen. Eigenlijk best lekker een beetje regen op je bolletje voor de verandering. Het was een mooi bieb en leek erg op onze bieb in Alkmaar. Teruggekomen bij Richard gingen we pas om acht uur eten maar het was erg lekker, lamchops en groente van de barbi.

Zaterdag 2 maart 2013
Na wakker te zijn geworden in een leeg bed liep ik de kamer uit om Marian good morning te zeggen. Pas toen ze me vrolijk 'Happy Birthday' wenste realiseerde ik me pas dat het vandaag mijn verjaardag is! Hihi!
Ik kreeg als eerste verrassing een verjaardags ontbijt in een restaurant met Marian, Richard en Angela. De serveerster was heel toevallig ook jarig! Toeval! Na lekkere scrambled eggs en zalm moesten Marian en ik naar Rosevaly college omdat we daar onze producten gingen verkopen. Het was geen echte markt maar het was de opening van een nieuw gedeelte van de school of een soort open dag. Samen met vier andere kraampjes waren we uitgenodigd om daar te staan. Michelle had ook een kraampje met haar zeepjes en wij hadden een grote tafel met al onze olijfolies, olijven en chutneys. Het was erg leuk om te zien dat alle meisjes een uniform droegen. Dat zijn we in Nl niet gewend maar hier is het de normaalste zaak van de wereld. De markt duurde tot vier uur. We hadden best goed verkocht dus we waren tevreden.
Daarna met Michelle en Quentin naar een Duits vriendinnetje van Michelle gegaan. Ze heeft deze avond een vrijgezellen feest. Vandaag is ook Mardi Gras, de Australische gay parade. Terwijl we door de stad rijden zien we allemaal verklede figuren. Een meisje totaal rood gesminkt met duivelhoorns, mannen met strakke broekjes en make up.
We liepen een stukje langs de parade en vingen af en toe een glimp van al het geks op dat zich in de parade bevond. Na de parade zijn we met zijn allen in een taxi gestapt richting een salsaclub. Daar aangekomen was de rest van de groep nergens te bekennen en ook de club was nog wat rustig. Het bleek dat de rest de drukte in een andere kroeg had opgezocht. Daar hebben we de rest van de avond doorgebracht al dansend en feestend. Toen we het zat waren zijn we het eerste stuk gaan lopen. Het was druk op straat want het uitgaansleven was in volle gang. Uiteindelijk een taxi genomen naar de plek waar onze auto stond. Eindelijk thuis aangekomen was iedereen blijkbaar klaar wakker. Angela, Richard en Marian kwamen hun bed uit om samen met ons nog een wijntje te drinken om half twee snachts. Ik was eigenlijk al aardig moe dus ben op een gegeven moment maar mijn bed in geslopen. Sweet Dreams!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: