Elke dag een nieuw avontuur - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Elke dag een nieuw avontuur - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Elke dag een nieuw avontuur

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

26 Januari 2013 | Australië, Broke

Woensdag
Dat was gisteren maar ik moet toch echt even goed nadenken wat ik heb gedaan. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat door alle lekkere wijntjes zijn we begonnen met het schoonmaken van Roviana, één van de huizen die ze verhuren. Alle bedden opgemaakt, gestofzuigd en gedweild. Daarna ben ik heel braaf weer aan de slag gegaan met de olijfbomen. Het werd al snel te warm om te werken dus om 12 ben ik gestopt en zijn we lekker gaan lunchen. We zouden eigenlijk rond lunchtijd door Tim worden opgehaald om samen met hem een auto te gaan halen in Gossford, een uur rijden vanaf Broke. Helaas duurde het nog 4 uur voordat hij kwam. In de tussentijd hebben Anders en ik Marian met het maken van haar chutneys geholpen. Om half 5 kwam Tim eindelijk en zijn we op weg gegaan. Eerst even langs zijn huis in Wollombi en de pub om een biertje te kopen voor onderweg :p! Hihi! Gelukkig ben ik over mijn wagenziekte heen want de wegen hier zijn niet bepaald recht, om precies te zijn zijn ze gewoon één en al bochten. Tim reed als een dolle maar met een biertje op ging het nog enigszins. Tijdens de auto rit kwamen we achter een opmerkelijk feit. Ik ben ook op zoek naar een auto en had een mooie witte betaalbare Volvo gezien. Ik had internetpagina open gelaten op mijn computer om er nog even goed over na te denken maar was bijna zo ver om een belletje te gaan plegen. Wat bleek, Tims smaak kwam verdacht veel overeen met de mijne want we waren op weg naar dezelfde Volvo. Wat een toeval! Hij heeft de auto voor me weg gekaapt. Een uur en heel wat bange momenten later kwamen we aan bij de afgesproken plek. We hebben de auto goed geïnspecteerd en Tim besloot de auto te kopen ondanks wat dingetjes die moeten worden vervangen. Anders en ik mochten de auto terug rijden. In de auto kwam Anders tot het besluit dat ik er goed aan heb gedaan om de auto niet te kopen want er was toch wel redelijk wat mis mee. Wat eerst een nadeel bleek te zijn is toch een voordeel gebleken. Ik was daarom toch wel een een beetje opgelucht. Ik ga gewoon op zoek naar een nog veel betere auto. Tijdens onze rit terug in het donker over die bochtige weg is het niet verwonderlijk dat we een kangoeroe tegen het lijf liepen. We hebben in ieder geval de remmen goed kunnen testen! :) en we hebben weer een kangoeroe gezien!
Donderdag 17 januari
5:15, mijn wekker gaat. Zonder al te veel moeite kon ik uit me bed komen. Het begint al licht te worden. Ik ga vandaag druiven plukken! Weer een nieuwe ervaring om aan mijn lijstje toe te voegen. Samen met Shelly, die zich een beetje verslapen had, ging ik in Mister Pistachio, de groene Volvo, op weg naar de wijngaard. We waren net op tijd want de groep kreeg net uitleg over de werkwijze. We waren denk ik met een groep van 15 plukkers. We werden in tweetallen opgesplitst waarvan een aan de ene kant van de wijnranken moest plukken en de ander aan de andere kant. Het verging me prima en de druiven waren schitterend gerijpt. Mooie grote trossen. Onder het werken heb ik gezellig gekletst met degene tegenover mij. Een jongen van 19 die in Broke woont. Het was ook zijn eerste keer. Ook hielpen er kinderen en ouderen mee. Tijdens onze pauze kwam de eigenaresse lans met een emmer met zelf gebakken brownies. Super lief, we werden goed verzorgt. Terwijl de uren wegtikken werd het alsmaar warmer maar omdat we vroeg waren begonnen, 6:30, konden we ook eerder stoppen. Dat was ook wel nodig want het werd echt te warm om te werken. Ik hoorde later dat het rond de 40 graden was. Na het werk kregen een heerlijk koud biertje en moesten er onze tax gegevens invullen. Voor dit werk krijg ik gelukkig wel betaald en met ongeveer 20 dollar per uur tikt dat aardig aan. Omdat Shelly eerder weg was gegaan kreeg ik een lift van ren vriendelijke meneer naar de winkel. Bij de winkel aangekomen hebben we lekker gelunched en ben daarna meteen in het zwembad gesprongen. Vervolgens kreeg ik van Shelly de geweldige taak om deksels bij de tupperware bakjes te zoeken. Daarna mocht ik ze állemaal afwassen! Geweldig:p!! Om een uurtje of 4 gingen we terug naar huis en daar heb ik Marian nog even geholpen met haar chutneys en de voorbereidingen voor het eten.
Vrijdag
Krekels, gekwaak van kikkertjes, het ritselen van de olijfbomen door de wind, in de verte het rommelen van onweer en af en toe een het oplichten van de hemel. Omringd door al deze geluiden en het kaarslicht wat flikkert door de wind lig ik te genieten. Je raadt never de nooit niet waar ik op dit moment lig. In de jurt van Shelly en Patrick. Voor degene die niet weten wat dat is, het is een soort rond huisje, een soort tipi maar dan met een dak die de nomaden in Nepal en omgeving gebruiken, als ik het goed heb. Ik lig alleen met mijn shorts en top aan en nog is het waanzinnig heet. Vandaag was het 47 graden in de schaduw. In de ochtend hebben we het huis Corinya helemaal schoon gemaakt voor de gasten die die middag zouden arriveren. Anders en ik hebben alle bedden gemaakt, 5 queensize bedden wat nogal een pokke werk is maar met zijn tweeën is het goed te doen. Oe lichtflits!! Vervolgens hebben we geholpen met het bottelen en stickeren van flessen olijfolie. Dit klinkt appeltje eitje maar in een schuur waar het ongeveer 50 graden is, is dit niet de meest makkelijke job. Maar ik ben niet een type dat zich laat kennen dus we hebben ons werk zonder al te veel geklaag afgemaakt. Om 11:30 vertrok Anders samen met Phill naar Sydney. Anders vertrekt op zondag naar Indonesië voor twee weken. Ik ga zijn gezelschap wel een beetje missen maar ik blij hier in ieder geval tot hij terug is. Na hem te hebben uitgezwaaid waren alleen Marian en ik nog over en hebben we een heerlijke lunch gemaakt. Omdat het zo verschrikkelijk heet was had ik de rest van de dag vrij gekregen om naar andere wwooffers te gaan. Die wonen ongeveer 5 minuten met de auto hiervandaan. Ik mocht de ongeregistreerde auto gebruiken. Hihi! Eindelijk een keer helemaal zelf in de auto gereden!! :) Ik was iets te ver gereden maar uiteindelijk op de juiste plek beland waarvoor ik een steile heuvel op moest. Het oude bakkie had er moeite mee maar heeft me niet in de steek gelaten. Twee Duitse en een Nederlandse meisje verblijven daar en we hebben de hele middag een beetje gekletst en potjes pool gespeeld. Het was veel te heet om iets anders te doen. We zijn nog wel even heen dapper met de auto naar de paarden gegaan om ze een worteltje te geven maar heet dat het was!! Het is echt alsof je een sauna binnen loopt. Zelfs als je binnen gewoon stil zit begin je nog te zweten. Zo zijn we een beetje de middag door gekomen. Het was niet heel spectaculair maar prima op een hete dag. Lichtflits!! Toen ik thuis kwam hoorde ik dat Shelly en twee vrienden naar de 'waterhole' waren gegaan dus ben ik erachteraan gegaan en heb een heerlijke verfrissende duik genomen. In de verte zag je de donkere wolken al aankomen dus gingen we weer terug. Shelly en ik hebben een heerlijke maaltje in elkaar geflanst. Terwijl we buiten van ons eten aan het genieten waren begon het te regenen maar door de hitte waren die druppels zo verfrissend dus zijn er gewoon blijven zitten. Gelukkig zette het niet helemaal door. Nu slaap ik dus met een dak boven me hoofd maar omringd door muren van flessen en open ruimtes. Een soort van kamperen op een royaal matras met een klamboe om me heen. Af en toe hoor je het geknor van de varkentjes en zie je het geflits van onweer ver weg bij ons vandaan. Het is nog steeds 30 graden buiten dus koud zal ik het niet krijgen. Een fijnere plek om te slapen dan omringd door de geluiden van de nacht en de maneschijn is er niet!

Zaterdag 6:56
Al liggend op de bank ben ik om me heen aan het kijken. Wakker gemaakt door een kip die vandaag als ontbijt piepschuim op de menukaart had staan en dit niet geheel zonder lawaai wist te verorberen. Ik lig dus niet meer in de jurt maar op de bank in Shelly's huisje. Vannacht begon het opeens weer super hard te waaien en omdat de jurt vrijwel open is waaide mijn klamboe alle kanten op en kon ik niet meer slapen door al dat lawaai. Was ook een beetje bang dat ik door de storm allemaal dingen naar me hoofd geslingerd zou krijgen. Dus om 23:45 pakte ik me lakentjes, kussen, iPhone en fles water en heb ik heel zachtjes een prima bedje op de bank gemaakt bij Shelly in huis. Helaas zonder klamboe maar met een laken over je hoofd bereik je vrijwel het zelfde. Ik ben een paar keer wakker geworden door het kraken of ritselen van iets door de wind maar ik heb toch wel lekker geslapen.

Zaterdag 21:31
Na te hebben ontbeten met Shelly en Marian gingen Shelly en ik naar de winkel toe. We hebben eerst de twee geitjes gemolken en hebben vervolgens weer allemaal klusjes gedaan en klanten geholpen. Mijn hoofdtaak was het schoonmaken van de test potjes jam en chutneys. Tussendoor hebben we weer heerlijk gelunched en kwam ik erachter dat ik toch niet geheel onopgemerkt ben gebleven wat muggen betreft. Mijn hele benen zitten onder!! En dat jeukt!!!! We waren van plan om nog wat zeep of anti muggen spul te maken maar om half 4 kwamen er bekenden langs en daar hebben we toen maar een wijntje gedronken. Om vijf uur was het tijd om de boel te sluiten maar de vrienden zouden later nog terugkomen voor een wijntje bij Shelly. Ik was op dat moment al een beetje aan het einde van mijn Latijn dus had eigenlijk geen zin meer in meer gezelschap. Toen ze aankwamen gingen ze gelukkig in de jurt zitten en heb ik tegen Shelly maar gezegd dat ik even geen zin had in een wijntje :p. Marian en phill gingen uit eten. Om half 7 begon ik honger te krijgen en hadden zij het nog steeds erg gezellig dus ben ik maar wat gaan kokkerellen in Shelly's huisje omdat we nog steeds alle huizen verhuurd hebben. We slapen vannacht wel illegaal in één van de huizen omdat de gasten weg zijn. Haha! Marian is echt geweldige vrouw! Ik hoop dat ik vannacht een wat rustiger nachtje heb.

Zondag 20 januari??
Voelt het als een zondag?? Nee niet echt. We zijn vanochtend op tijd op gestaan en hebben ontbeten. Daarna het huis aan kant gemaakt zodat de gasten weer een schoon bedje hadden. Het heeft de hele nacht geregend! Wat een verschil met vrijdag, van het ene extreme naar het andere extreme weer. Ze voorspellen de hele week regen. Marian, Phill en ik zijn toen naar de grote schuur gegaan om olie te bottelen en flesjes van etiketten te voorzien. Het wad nog de vraag of Shelly me op zou komen halen om baarde winkel te gaan want ze was vannacht niet thuis gekomen. Maar ze kwam precies op tijd dus gingen we samen naar de winkel toe. Ik heb vandaag de frontshop een grote schoonmaak gegeven en een hele hoop opgeruimd en weggegooid. Dat was wel nodig want het was een beetje een ongeorganiseerde bende. Laat ik het nou erg leuk vinden om op te ruimen! Natuurlijk moesten vandaag ook een geitjes gemolken worden. Shelly kwam met het geweldige plan om de melk voor onze koffie direct van de geit in onze kopjes te melken! Zoo cool!! :D Koffie met klein schuimlaagje van verse geitenmelk! Kan het beter! Het was jammergenoeg niet zo druk maar daardoor hebben we wel veel andere klusjes kunnen doen. Shelly heeft geweldig ruikende badpoeder gemaakt! Een soort droog mengsel van allerlei oliën, kruiden, melkpoeder en nog veel meer. Rond lunchtijd kwam Marian ons warme gebraden kip en vers brood brengen zodat we heerlijk konden lunchen! Hmm! Dat was zeker erg lekker! Aan het einde van de middag had ik een klein onverschilligheid me de geiten want toen ik door het hek zijn veldje in wilde laten kwam de andere eruit en toen wilde ze er beide niet meer in. Na een beetje geduw en getrek lukte het me. Toen we thuis kwamen was Marian met een geweldige maaltijd bezig. Ze had heerlijke groenten, pompoen, zoete aardappel, biet, ui en knoflook in de oven laten grillen samen met een stuk lam!! Oe wat was dat lekker! Samen met de twee vrienden die bleven eten hebben we lekker lopen smullen.
Ik ben trouwens helemaal lek gestoken door de muggen! Mijn hele benen zitten onder en het jeukt als een gek! My god! Mooie herinnering aan het kampeer avontuur. :) morgen vroeg op want ik ga weer druiven plukken!

Maandag 21 januari
Vanochtend om 5:15 de wekker gezet, één keer gesnoozed maar moest er toen echt uit. Marian was ook al op en heeft super lief mijn ontbijt klaar gezet en een kopje thee voor me gemaakt. Om 5:55 heeft Marian me bij de uitrit afgezet want twee andere wwoof meisjes van een andere boerderij zouden me komen ophalen. Precies toen we aan we aan kwamen rijden reden ze voorbij dus wij toeteren en zwaaien en gelukkig zagen we mij. De wijngaard is ongeveer een kwartiertje rijden. We beginnen om 6:30 met plukken. Een redelijk grote groep had zich weer verzameld en mrt zijn allen gingen we Verdillo druiven te lijf. Tussendoor heb ik natuurlijk een paar druifjes gesnoept die super zoet, fruitig en sappig waren. Omdat Wendy, de eigenaresse van de wij gaard graag de wijnsoort wilde afmaken gingen we tot 10:30 door met plukken voordat we van onze welverdiende pauze konden genieten. Wendy had weer verrukkelijke chocolade brownies gebakken! Jumm! De volgende druif die we gingen plukken was de Chardonnay. Onder het plukken had ik leuke en interessante gesprekken met een meisje, Marie genaamd, dat uit de VS komt. Ze heeft geologie gestudeerd en is enorm geïnteresseerd in allerlei soorten stenen. Ook vertelde ze dat haar 16 jaar oude broertje in de gevangenis zit wegens medeplichtigheid aan een overval op ren benzinepomp. 16 jaar oud en dan al tot zulke dingen in staat. Best heftig verhaal tussen de druivenranken. Als je emmer met druiven vol is roep je 'Bucket' en dan komen de bucketboys je volle emmer vervangen door een lege. De chardonnay was trouwens veel minder smaakvol dan de Verdillo. Om 13 uur waren we eindelijk klaar en konden we genieten van ons welverdiende drankje. De Duitse Wwoofers gaven me weer een lift terug. Marian zat thuis op me te wachten zodat we samen konden lunchen. Zoo lief! Weer heerlijk broodje met kip van de grill! Na de lunch besloten we Anders in Bali te bellen om te vragen hoe het met hem gaat. Tot onze verassing kregen we te horen dat hij zijn vliegticket had omgewisseld en nu al donderdagochtend terug komt. Bij zijn aankomst bleek zijn bagage kwijt geraakt te zijn en hij had het niet naar zijn zin vandaar de vroegere terugtocht. Ik vind het helemaal niet erg want met de aanwezigheid van Anders is het toch wat leuker. Omdat ik 's ochtends natuurlijk geen werk voor Marian kon doen bood ik aan om nog wat olijfbomen onder handen te nemen maar ze stond erop dat we een relaxte middag hadden. Het was inmiddels al half 4. Dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen en wist meteen wat ik met deze vrije tijd ging doen. Een lekkere appeltaart bakken!! Mijn speciale Bretonse appeltaart! Hij is super mooi eb lekker geworden! Ik mag hem van Marian in het wwoof kookboek zetten. Yeah! Ik ben dit nu aan het schrijven terwijl ik eigenlijk zou moeten slapen maar dat lukt biet zo goed. Gister had ik ook heel slecht geslapen omdat mijn hele benen onder de muggenbulten zitten en dat jeukt verschrikkelijk! Midden in de nacht me bed uit gegaan om er maar als redmiddel tandpasta op te smeren. Helaas lukt slapen nu weer niet zo goed. Misschien komt het omdat we best laat gegeten hebben. Heb nog te veel energie over... Tjah dan maar iets zinnigs doen.
Wendy gaat de hele week druiven plukken dus ik ben ook de hele week van de partij. Super fijn dat Marian het goed vind want dan kan ik haar niet helpen 's ochtends. Ik hoor van andere Wwoofers dat dat niet altijd zo makkelijk gaat. Het is super fijn dat ik wat bij kan verdienen.
Ok.. Nog maar een poging doen om te slapen want anders ben ik morgen niet vooruit te branden. Wordt sowieso een beetje moeilijk want er geld voor de hele regio een vuurverbod ;). Hihi! Trusten!

Dinsdag de 22 ofzo??
Ondanks de weinige uren slaap gaat mijn wekker om 5:15. Marian is weer zo lief om een ontbijtje voor me klaar te zetten en een lift te geven naar de weg waar de Duitse meisjes me op komen halen. De omgeving is gehuld in mist wat het een mysterieus uiterlijk geeft. Vandaag hebben we een doel met druiven plukken; 10 grote boxen vol voor 10 uur. De druiven die we plukken zien er weer schitterend uit en zijn vol en sappig. Het zijn zulke mooie volle trossen dat de emmers snel worden gevuld. Om 9:30 hebben er al 14 containers gevuld dus ons doel is gehaald. In onze pauze worden we weer verwend met verse brownies. Om 11:30 zijn we al klaar voor de dag. Er is niet veel meer om te plukken dus de volgende dag hoef ik en ren par andere niet te plukken. Een fijne 'break in the week' want ik ben best wel een beetje moe omdat ik niet goed geslapen had. Zodra ik thuis kom en meedeel dat ik morgen niet hoef te plukken kot Marian met het idee om met Shelly mee te gaan op bezoek bij een vriend en daar een nachtje blijven slapen. Shelly zou eerst niet gaan omdat ze niet kan auto rijden vanwege de epileptische aanvallen die ze geregeld krijgt. Ik ben natuurlijk wel in voor een dagje uit. Na de lunch snel mijn spullen in gepakt en in de auto gestapt naar Matt en Indi, de vriend en zijn dochter. Ik kan eindelijk eens echt zelf auto rijden in mister Pistachio, een soort tank op weg. De Australische wegen of in ieder geval deze weg is een pain in the ass vanwege de enorme hoeveelheid bochten. Je mag vaak 100 op de weg maar door de bochten zijn zo onoverzichtelijk dat je er bijna niet aan toe komt. Ik heb geleerd met autolessen om vooruit te kijken maar dat gaat hier niet op. We zijn veilig bij de haven aangekomen want we slapen vanavond op een boot. Matt komt ons ophalen met een klein motorbootje om naar de grotere boot te gaan. Ik ga ervan uit dat de boot in de haven ligt maar na deze te zijn gepasseerd wordt me duidelijk dat het nog wel een aardig stukje varen is. Na een kwartier met een schitterend uitzicht. We worden omringt door water en bergen die met groen bekleed zijn. De boot komt in zicht en lijkt op het eerste gezicht een beetje klein. Het wordt dus een knusse avond. Tot mijn verassing zijn er drie extra passagiers aan boord, drie honden waarvan twee van vijf maanden oud en de moeder. Met zijn vieren op de boot en drie honden wordt het een gezellige boel. Na een drankje hebben we een lekkere duik genomen. De boot ligt in een inham met ondiep water waardoor het warmer is dan de rest van het water. Als diner hebben we worstjes van de Bbq. Opeens komt Indi met een slang om haar nek te voorschijn. Een schitterend dier van een meter lang. Ik krijg hem ook om mijn nek. Een heel apart maar fijn gevoel, je krijgt een soort nekmassage door de bewegingen van de slang. Na het eten gaan we proberen een visje te vangen maar de visjes willen niet bijten. Ik had als enige beet maar helaas was hij te klein maar wel erg mooi. Heel licht oranje geschubd met lichte parel gekleurde schubjes ertussen. Shelly en ik delen het voorste puntje van de boot als bed, heel knus. Om 4:30 werd ik wakker van een geluid wat ik erg op een andere boot vond lijken. Een beetje geschrokken en bang kijk ik door de raampjes of ik wat verdachts zie. Alle raampjes en deuren zijn open dus mijn fantasie sloeg op hol over overvallen en piraten. Na het geluid nog een keer te hebben gehoord kom ik tot de conclusie dat het de wind is die door de boot zijn weg probeert te vinden en daarbij een zoemend geluid laat horen. Na een tijdje ben ik gelukkig weer in slaap gevallen en om 8 uur wordt ik verrast door een natte lik in mijn oor. Één van de honden is enthousiast op mijn bed gesprongen en probeert mijn hele gezicht te voorzien van lukken. Een andere hond komt heel lief naast me liggen met zijn neus en poot op mijn buik. Ik zie dat Shelly al aan het ontbijt begonnen is. Ze staat buiten met een hengel in haar hand. Ik ben wel in voor een vissessie in de ochtend dus ook ik begin aan het ontbijt. Jammergenoeg ook deze keer geen visjes. Met een handwerplijn vang ik wel een paar hele lieve kleine visjes maar te klein om te eten. Na een kopje thee gaan Indi en ik de opblaaskayak uitproberen. De zon schijnt niet maar het water is heerlijk warm. Na wat heen en weer gepeddel is het tijd voor activiteit nummer twee. Dit maal gaan we snorkelen. Het is mijn eerste keer dus ik moet even uitvinden hoe ik mijn flippers en snorkel gebruik maar wanneer ik het eenmaal door heb is het fantastisch. De onderwater wereld is zo rustig en sereen. Een paar visjes zwemmen onder mij langs en ik probeer ze te volgen. Allerlei soorten kom ik tegen, lange met een streep, grote, gevlekte, inimini visjes enz. Wanneer we weer op de boot kruipen is het toch wel koud. Het water is warmer dan de buitenlucht. Na nog een lekker stukje eigen gemaakte appeltaart te hebben gegeten nemen we afscheid van Indi en de drie honden en geeft Matt ons een lift met het motorbootje naar de haven. Mentaal bereid ik me voor op de terugweg met de auto. Deze keer durf ik wat sneller te gaan in alle bochten. Onderweg zijn we drie keer bij verschillende benzine stationnetjes gestopt want Matt had ons aangeraden om de banden op te pompen. Één bezinestation had een niet werkend luchtdruk apparaat en de andere hadden er helemaal geen. Heel efficiënt als je na 1,5 uur rijden op dezelfde weg nog steeds niet je banden hebt kunnen oppompen. Weer heelhuids thuis te zijn gekomen maken we nog even een late lunch en krijgt Marian natuurlijk het hele verhaal te horen. Ze is druk bezig met het in potjes doen van de chutneys en dukkah dus help ik haar uiteraard een handje. Dukkah is trouwens een mix van geblende kruiden en noten die je als dip kan gebruiken voor brood met olijfolie of waarmee je kan koken. Ik weeg de dukkah in de potjes voor de juiste hoeveelheid en voorzie het potje van een deksel en etiket. Met zijn tweeën gaat het een stuk sneller. Daarna het hele huis aan kant gemaakt. Marian en Phill gaan ter gelegenheid van phills verjaardag met vrienden uit eten bij de dichtstbijzijnde Chinees 30 km verderop. Shelly en ik zijn als enige weer over dus maken we wat lekkers van de restjes uit de koelkast. Na het eten besluiten we nog een wandelingetje te gaan maken naar het baby geitje dat vandaag geboren is. Wat een enorm schattig, klein, oogverblindend wit geitje!! Er is nog aan andere geit zwanger dus er gaan nog meer van die schatjes op de wereld komen. Terwijl ik 's avonds eens voor de verandering het huis voor mezelf heb wordt ik verrast door een telefoontje op de huistelefoon van het thuisfront. Heel fijn om die weer even te spreken en te horen dat het ijskoud is en er sneeuw ligt. Brrrr.

Donderdag 24januari
Owjee ik ben alweer vergeten wat ik heb gedaan. Think! Think! Owwja! Marian en Phill gingen naar Singleton om boodschappen te doen voor het etentje dat we die avond zouden houden ter ere van de verjaardag van Phill. Marian en ik waren het al eerder over eens dat de 'back cave', het huisje van Shelly, wel een grote schoonmaak kon gebruiken en omdat Shelly naar de winkel ging had ik het rijk voor me alleen om eens flink los te gaan. En dat was echt, maar dan ook echt, heel erg, super erg nodig!! You woudn't believe how much stuff she have! En alles zit onder een dikke laag stof. Ik denk dat ze over de jaren zoveel heeft verzameld dat ze niet meer weet waar ze moet beginnen met opruimen. Ik ga haar daar eens flink mee helpen. Vanochtend heb ik een goede start gemaakt maar ik heb nog een lange weg te gaan. Tussendoor heb ik het main house even gestofzuigd en beetje opgeruimd en toen weer terug gegaan naar de back cave. Rond lunchtijd stond Anders opeens voor de deur. Hij was samen met Andrew, de zoon van Marian, meegereden vanaf Sydney airport. Erg leuk dat hij weer zo snel terug is. We hebben met zijn allen gelunched en de verhalen gehoord over zijn verkorte trip. 'S Middags heb ik als toetje voor het diner super f*cking lekkere Apple crumble gemaakt! Voor het diner hadden we als entree in knoflook gebakken garnalen met brood, maincourse was varken van de barbi met heerlijke groente uit de oven en klap op de vuurpijl mijn erg in de smaak vallende Apple crumble met roomijs en slagroom!! Jumm!! Mijn recept krijgt een ere plekje in het wwooffer kook boek. We hebben de hele avond buiten gezeten onder een fantastische sterrenhemel. Het was nog heerlijk buiten, helemaal niet koud, heel aangenaam. Na het eten zijn Anders en ik nog een wandelingetje gaan maken met de volle maan en de sterrenhemel hoog boven ons. Zo konden we ons eten een beetje konden laten zakken. Good night!

  • 26 Januari 2013 - 16:24

    Oma En Opa Hebels:

    hee Beau, wat een lang epistel,maar leuk.
    We zijn blij dat het goed met je gaat maar die hitte,daar zijn we niet jaloers op.
    Hier is het nog een witte wereld,heerlijk omfrisse wandelingen te maken,en daarna warme chocolademelk!
    Jammer dat je geen foto's erbij gezet hebt, dat zal wel komen door het harde werken.
    lieve groeten van ons, en tot devolgende mail
    xxx Bye Bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: