Wat een Stad! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Wat een Stad! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Wat een Stad!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

28 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Wat een schoonheid, natuur, mensen, diversiteit, grootsheid, rust, drukte, kleuren, geuren...eigenlijk te weinig woorden om een stad als Sydney te omschrijven.

Vandaag (zaterdag, gister eigenlijk) ben ik met de bus naar het echte hart van Sydney gegaan met zijn winkelstraten, Harbor Bridge en het Opera House. Wat is het mooi zeg!! De brug is gigantisch, echt indrukwekkend, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het ligt ook zo mooi in de baai waar bootjes, ferry’s en zeilboten af en aan varen. Sydney is zo groen afstekend tegenover het blauwe water en de blauwe lucht, zeker als het zonnetje lekker schijnt zoals vandaag het geval was.
Ik kwam aan met de bus in Circular Quay waar alle ferry’s vertrekken en waar ik zeker nog de ferry ga pakken naar Manly Beach, waar ik erg mooie verhalen over heb gehoord. Je had meteen een mooi uitzicht op de brug en een stukje verder kon je het Opera House prachtig zien liggen. Rondom het Opera House wemelde het al vroeg van de toeristen, vooral veel Aziatische mensen. Twee Aziatische vrouwtjes kwamen al gebarend naar me toe maar ik begreep ze in eerste instantie niet, ik dacht dat ik een foto van hun moest maken maar ze wilden blijkbaar erg graag met mij op de foto! Hihi! Natuurlijk deed ik dat graag en meteen ook maar een fotootje met mijn camera laten maken. Een leuk aandenken.
Toen ben ik verder gelopen naar The Rocks, waar een leuke overdekte markt was waar locals allemaal zelfgemaakte spulletjes verkochten. Heel veel creativelingen die hun creaties aan de man probeerden te brengen.
Vervolgens ben ik doorgelopen naar het Observatory Park waar je een prachtig uitzicht hebt over de andere kant van de baai en natuurlijk de Harbor Bridge. Een pas verloofd stelletje vroeg of ik een foto van ze wilde maken en toen hebben we maar diensten uitgeruild. Haha. Vervolgens wilde ik een bezoek brengen aan het Queen Victoria gebouw. Met een kleine omweg heb ik het gevonden maar ik had honger en zere voeten dus ben er maar even in sneltreinvaart doorheen gegaan. Er zaten ook erg veel dure winkeltjes waar ik eigenlijk niks te zoeken had.
Na mijn voetjes even een rustpauze te hebben gegund en van een heerlijke cappuccino had genoten kwam ik in de hoofd winkelstraat terecht waar ik op zoek ging naar wat te eten. Wat een winkels! Voor elk product heb je daar een aparte winkel, genoeg keus dus als je wat zoekt maar ik had een ander doel dus de winkels liet ik maar even links liggen.
Alles is hier trouwens echt super duur! Je denkt daardoor wel drie keer na voordat je wat koopt. Ik wilde een lekker ijsje halen maar daar betaal je al gauw 5 dollar voor! Gekkenwerk. Als lunch had ik mezelf maar een lekkere sandwich gegund en die kunnen ze wel lekker maken hier...Zo! Een dik stuk gegrilde kip op twee sneeën bruin brood. Die heb ik met smaak lopen opsmikkelen.
Vervolgens ben ik via Hyde Park naar de Botanische tuinen gelopen waar ik even ben gaan zitten in het gras. Toen ik me net gesettled had kwam er al meteen iemand op me af lopen om een praatje met me te maken, ondertussen kwam er een student naar ons toe om te vragen of we een enquete wilden invullen. Natuurlijk wilde ik dat wel doen want ik weet hoeveel moeite het kost. Onder het invullen van de enquete kwam er nog een andere gast naar me toe die ook wel erg geïnteresseerd was in mij. Had ik misschien precies het verkeerde plekje uitgekozen om even uit te rusten want ik ben haast geen moment alleen geweest!
Op deze manier is de dag weer voorbij gevlogen en heb ik lopen genieten van de mensen om me heen en het de mooie omgeving. Weer een geslaagde dag!

  • 29 Oktober 2012 - 00:07

    Angelique:

    Wat heb je al veel gezien in die paar dagen! Super leuk om te lezen.
    We reizen zo in woorden met je mee!
    Liefs and a big hug vjvdrejmdrez

  • 29 Oktober 2012 - 00:40

    Opa En Oma H:

    Je kan heel beeldend schrijven Beau
    We genieten mee met jou.
    We kijken uit naar je volgende verslag

    lieve groet van ons! kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 17516

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: