Abruptly change of plans! - Reisverslag uit Manly, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Abruptly change of plans! - Reisverslag uit Manly, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Abruptly change of plans!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

29 December 2012 | Australië, Manly

Hier zit ik dan opeens in een hostel in Manly. Dan vragen jullie je natuurlijk meteen af.. Wat leuk! Is ze er even tussen uit, kleine vakantie zolang ze nog niet bij de familie van Loon nodig is met de kerst maar het zit even totaal anders in elkaar. Vandaag ben ik op straat komen te staan met mijn hele hebben en houden. Ik zal maar beginnen bij het begin dan is het voor iedereen wat beter te begrijpen.
De camping vakantie was niet verlopen zoals we beiden hadden verwacht. Ik voelde me niet helemaal op mijn plek en was daardoor beetje chagerijnig en terug getrokken. De terugrit werd er ook niet gezelliger op, ik was moe, werd een beetje ziek, Paulus was aan de beterende hand en Simon wist zich geen raad meer met zichzelf en zette het dus de hele tijd op een krijsen. 'S avonds bij thuiskomst barste de bom en kon ik het maar moeilijk onder woorden brengen waarom alles zo verlopen was. Het was wel duidelijk dat Anne en Paulus er niet van gediend waren. Ze zeiden dat ik er nog maar goed over na moest denken of ik het nog wel zag zitten om op Simon te passen en zijzelf gingen er ook nog over denken. De dag erna heb ik de hele dag ziek op de bank gelegen, hoofdpijn, koorts, snotterig, een vaatdoekje dus. De dag erna voelde ik me alweer iets beter en had ik voor mezelf besloten om het nog wel een keer te willen proberen omdat ik het niet zo snel wilde opgeven. Helaas dachten Anne en Paulus daar anders over dus wilde ze graag dat ik ze ging verlaten. Gelukkig mocht ik wel nog even uitzieken. Gisteren dacht ik dus nog dat ik wel tot na oud&nieuw mocht blijven omdat ik dat wel hier wilde meemaken en ik dacht dat ze dat wel zouden begrijpen maar jammergenoeg liep het anders. Gister werd Anne ook nog eens niet lekker en de vrienden die mee waren kamperen kwamen gister ook aan en blijven logeren. Al met al was het een drukke bedoeling in huis en daar kon ik blijkbaar niet meer bij. Ik heb nog gevraagd of ik in de camper van Janneke en Remmelt kon slapen aangezien ze die maandag pas hoeven terug te brengen maar dat wilde ze ook liever niet. Toen hield het op dat moment op bij de familie. Het meest vreemde was nog dat iedereen zich helemaal stoere op het zoeken naar een hostel voor mij. Ik had er al een paar geprobeerd maar ik kreeg de indruk dat echt alles vol zag aangezien het bijna oud&nieuw is. Na vele telefootjes die niets opleverde probeerde ik mijn laatste redmiddel. Ik kon in het uiterste geval bij (let op!) de oom van de reisgenoot van Jeffrey ( vriend uit Egmond) slapen. Deze moest er nog even over na denken omdat hij ook al andere gasten kreeg. In die tijd dat hij moest nadenkend ben ik verder op zoek gegaan en heb uiteindelijk een hostel kunnen vinden met nog wel een plek vrij. Dit is in Manly waar ik al een keer had opgepast. Prima plek zeg ik zelf. Gelukkig waren Anne en Paulus wel zo lief om dan de Kosten voor het hostel voor hun rekening te nemen. Al met al is het een rare situatie geweest de laatste dagen en vooral vandaag ben ik blij dat ik weer mijn eigen weg kan gaan. Anne en Paulus zijn wel super lief voor me geweest en ik ben ze heel dankbaar voor de mooie ervaring die ze me hebben geboden. Helaas een beetje een bijzonder eind.
Op dit moment zit ik dus voor 3 a 4 dagen in het hostel in Manly want ik wil wel heel graag oud&nieuw hier meemaken. Ik kwam aan bij het hostel en toen bleek ik over de telefoon pas vanf morgen te hebben geboekt! Oeps! Gelukkig kon ik vandaag ook al terecht dus dat was een meevaller. Ik kwam in de kamer aan en werd verrast door de huiselijke sfeer die er van de kamer afstraalde. Overal foto's aan de muur, een gezellig zitje met een tv'tje. Wat blijkt, ik deel een kamer met allemaal Engelse meisjes waarvan er één al 14, de ander 12 en nog een ander 6 maanden wonen. Dan snap ik volledig dat je het gezellig gaat inrichten want het wordt toch een soort thuis.
Toen ik de andere au pair Denise vertelde over de sms wat er was gebeurt belde ze me meteen helemaal geschokt op en wilde graag weten wat er was gebeurt. Wat een lieve schat is het! Ze leefde helemaal met me mee en het totaal niet verwacht. Ze komt zelfs morgen naar manly toe om mij gezelschap te houden! Wat een super meid! :)
Nu vragen jullie je misschien af wat ik nu ga doen. Er is een organisatie, WWOOF genaamd ( de betekenis van de afkorting weet ik even niet meer) waarbij je terecht kunt voor vrijwilligerswerk op boerderijen over de hele wereld. Ik heb me daar bij aangemeld en heb een wijngaard gevonden waar ze een plek voor me hebben om er een paar weken te komen helpen. Het is de bedoeling dat ik per dag 4 tot 6 uur werk in ruil voor kost en inwoning. Deze wijngaard heeft ook een restaurant en een veestapel dus dat wordt leuk. Het ligt in de Hunter Valley wat ongeveer 2 uur rijden ten noorden van Sydney ligt. 1 januari heb ik weer contact om te zien of ik misschien kan meerijden met de eigenaar van het bedrijf en anders ga ik er zelf met de trein en de bus naartoe. Zeker weer een nieuw groot avontuur met mooie kansen! Anne en Paulus hadden wel gelijk toen ze zeiden dat ik misschien meer uit mezelf kan halen als ik ga reizen ipv op één plek blijf waar ik zelf op zoek moet gaan naar nieuwe vrienden. Nu gaat het zeker een stuk spontaner waar ik een stuk minder moeite mee heb. Het gaat nu zeker een heel spannend jaar voor me worden met allemaal nieuwe avonturen! Voor de thuisblijvers ook leuk want dan hebben jullie tenminste weer wat interessants te lezen ;)!

Ik wens iedereen alvast een heel gelukkig en spannend 2013 met een hoop mooie ervaringen!!

Merry everything and happy always!!



  • 29 December 2012 - 12:35

    Arthur En Monique:

    Hoi Beau...
    Net even de tijdt genomen om je nieuws brief telezen en ik moet zeggen dat je leven zeker Boeiend is :) Nieuw land - nieuwe baan - nieuwe ervaring en nu een nieuwe uitdaging.
    Ik/wij (uit ervaring) zijn gewend aan verandering en weten dat dit je alleen maar kan verrijken.
    Dus bij deze een BIG HUG van ons allen en YOU go GIRL jij kan het niet alleen maar je gaat het gewoon doen...

    Live life to the fullest in 2013...

    Proost
    Arthur en Monique

  • 29 December 2012 - 14:08

    Opa En Oma H:

    Lieve Beau,dat hadden we niet verwacht,dat je zo snel daar weggaat,maar zoals je zelf zegt
    een nieuw avontuur in het vooruitzicht gelijk met een nieuw jaar. 2013 Dat het je maar veel geluk mag brengen.Heb je mijn pakje ontvangen?
    We wensen je een spetterende jaarwisseling
    Dat al je wensen uit mogen komen
    Veel liefs en dikke kus
    opa en oma H

  • 29 December 2012 - 17:45

    Carla:

    Jeetje, als je het zo snel even leest lijkt het peanuts. Jij slaat je er wel doorheen en ziet in iedere wending een nieuwe kans. Dat is mooi, ook mooi hoe jij positief terugkijkt op de gedragingen van je gastgezin. Ik probeer me toch een voorstelling te maken en heb alleen een herinnering aan de vakantie die je met ons hebt beleefd en heb toch vraagtekens. Een mens is tenslotte niet altijd hetzelfde. Maar goed,jij gaat op een wijngaard met restaurant werken. Heel iets anders, maar ook weer erg leuk.
    Hoop dat je de jaarwisseling niet in je eentje viert! Hou je taai, wij denken aan je!
    Dikke knuffel,
    Carla en Eelco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 17489

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: