Heerlijke recepten - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Heerlijke recepten - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Heerlijke recepten

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

29 November 2012 | Australië, Bondi

Aangezien ik ook hier in Australië natuurlijk niet kan stoppen met het bakken van lekkere dingen en het koken van heerlijke gerechten heb ik besloten om een paar van de recepten die ik heb uitgeprobeerd met jullie te delen. Aangezien het bij jullie in het koude kikkerlandje herfst is komen de recepten volledig tot zijn recht.
Het eerste recept is een quiche met champignons, blauwe kaas en ruccola. Je kan braaf het recept volgen of je kan er een normale quiche van maken met ei en melk/room. De combinatie is in ieder geval super lekker.
Gister heb ik het receptje gemaakt van de bietjes en boontjes. Anne en ik hebben heerlijk gesmuld van dit gerechtje samen met steak van de bbq. Ik had de biet gewoon gekookt en i.p.v. pijnboompitjes heb ik geroosterde walnootjes gebruikt. De dressing maak je gewoon van:
-3 tl olie
- 25 ml sinaasappelsap
-1 tl mosterd
-1 tl honing
-peper en zout.
Je moet wel blijven proeven en misschien hier en daar wat meer bij doen tot het op smaak is met het scherpe van de mosterd en het zoete van de honing en sinaasappel.


Bananenbrood, erg populair hier. Je ziet het bij elk lunchcafé wel liggen. Ik had het nog nooit gegeten maar Anne had een keer een stukje meegenomen en toen was het toch wel erg lekker. Dus heb ik het toen meteen maar de volgende dag zelf gemaakt. Deze was zonder nootjes maar ik denk dat deze er wel erg lekker in zijn dus heb ik een ander recept opgezocht waar ze wel in de ingrediëntenlijst staan. Tip: zorg ervoor dat je eerst de zachte boter en de suiker met de mixer mixt tot het er een beetje wit gaat uitzien. Dit kan wel vijf minuten of langer duren dus gewoon doormixen. Dan de eieren er één voor één doorheen mixen. De bloem en de bakpoeder van te voren door elkaar heen roeren en zeven. Dit roer (niet mixen) je er zachtjes doorheen. De rest spreekt voor zich.

Anne heeft een geweldig recept voor een worteltjestaart/cake dat ik natuurlijk moest uitproberen. Dus gisteren hebben we gezellig samen deze heerlijke taart gemaakt. Het beslag was al lekker, de geur die uit de over kwam nog lekkerder maar toen ik de taart proefde kwamen alle smaken bij elkaar..super lekker! Niet verwacht van een worteltjestaart. Ook weer zeer geschikt voor de herfst, en de geur die uit de oven kwam leek op vers gebakken pepernoten dus ik zeg; snel aan de slag voordat de Sint op 5 december voor de deur staat! :)

Succes!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 17475

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: