Hitte en muggen - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Hitte en muggen - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Hitte en muggen

Blijf op de hoogte en volg Beau

02 December 2012 | Australië, Bondi

Zaterdagavond, ik lig in mijn bedje maar kan niet slapen. Ik heb jeuk van alle muggenbulten, hoofdpijn, en het is veel te warm. Het was vandaag rond de 35 graden en dat gaat niet in je koude kleren zitten (had ik die maar;). Ik denk dat ik net iets te weinig gedronken heb dus vandaar de hoofdpijn. De drie avonden hiervoor ben ik lek geprikt door muggen dus nu hebben we maar even een klamboe op gehangen. Om de hitte een beetje de baas te blijven hebben we een ventilator in mijn kamer gezet die wel een lekker briesje veroorzaakt. Maar ik lig alsnog buiten de dekens en heb het warm. Buiten nadert er onweer. Je ziet het in de verte al aankomen dus ik hoop dat het vannacht wat afkoelt. Wel een mooi gezicht als de hemel even oplicht door een bliksemflits. Het is ook een fantastische avond om tot laat met een drankje buiten te zitten want koud krijg je het in ieder geval niet.
Ik zal even mijn week samenvatten voor jullie. Van dinsdag tot donderdag was Paulus op zakenreis dus Anne, Simon en ik hadden het rijk en de auto voor ons alleen. We hadden al langer het idee om een bankje voor mij te kopen voor in de serre zodat ik op mij gemakje een boekje kan lezen of lekker tv kan kijken. Nu we de auto ter beschikking hadden konden we het bankje dat we op het oog hadden makkelijk ophalen. We hebben meteen alle meubelen in de serre even herschikt zodat we nu een super fijn plekje hebben gecreëerd voor mij. De volgende dag zijn we stofjes gaan halen. Een grote lap om de bank te bekleden en een ander stofje om twee leuke kussentjes te maken voor op de bank. Dat werd ons projectje voor deze week. Anne heeft me goed geholpen met het maken van de kussenhoesjes op de naaimachine. Ik ben erg trots oo het resultaat! :) De bank heeft een complete make over gehad. Anne heeft deze week ook een eigen project af gemaakt. Ze was bezig met het maken van een kinderstoel voor Simon. Alles gezaagd, gelakt, geschroefd dus nu heeft Simon een hele mooie unieke stoel! Voor de rest zijn we maandag en vrijdag lekker gaan zwemmen bij Icebergs. Ik kreeg jammergenoeg wel een beetje last van mijn knie. Ik had meteen 20 baantjes gezwommen en daar was mijn knie het niet mee eens. Maar na een dag was het gelukkig alweer over dus ik hoop dat de volgende keer dat ik ga zwemmen er geen last meer van heb. Deze week was er een nieuwe Ben&jerry ijswinkel in Bondi open gegaan. We konden donderdag gratis ijsje halen en dat konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Anne vroeg hoeveel bolletjes je mocht aan het meisje achter de toonbank en ze zei dat je er maar eentje mocht maar als je er meer wilde weer in de rij moest gaan staan. Haha! Wij hebben het niet gedaan maar ik denk dat velen zich tot nog een bolletje ijs hebben laten verleiden. Het was ook super lekker ijs!
Anne die had het laatst over dat een printer wel handig zou zijn en je raadt nooit wat er deze week langs de weg stond.. Jawel een helemaal werkende printer/ scanner/ fax in één! Er bleek een snoertje te missen helaas maar die hebben we voor 6$ op de kop getikt. De printer deed het perfect maar scannen helaas iets minder dus had Anne toch maar een nieuwe printer gekocht. Nu heb ik de taak gekregen om de oude printer op gumtree (lokale marktplaats) te zetten en de opbrengst mag ik lekker zelf houden! Ik hoop natuurlijk dat er nog een gek is die er wat voor geeft!
Ik heb contact gezocht met een Italiaans meisje, Stefani, die ook in north bondi werkt als au pair. Vrijdag had ik voor het eerst met haar afgesproken om samen koffie te drinken. Het was erg gezellig. We hebben over van alles en nog wat gepraat. Ze is ook pas een maand in Sydney maar ze kent hier al een paar Italiaanse mensen. Het is zeker voor herhaling vatbaar om nog een keer met haar af te spreken!
Ook heb ik contact met iemand die mensen zocht om mee te volleyballen op het strand. Waarschijnlijk gaan we volgende week een keer afspreken en kijken of we lekker kunnen volleyballen. Heel toevallig heeft Stefani ook 6 jaar gevolleybald dus die wil ook meedoen! Gezellig!
De worteltjes taart hebben we natuurlijk gebakken! Ik heb ook een paar keer erg lekker gekookt terwijl Anne met de kleine het avondritueel door nam (groentje hapje, badje, flesje, naar bed ;) . Het leek wel alsof we in een drie sterren restaurant aan het eten waren! Gister ook voor de tweede keer risotto gemaakt. Ben er eigenlijk niet zo'n fan van maar op Anne haar manier is hij toch wel erg lekker. Met kaas eroverheen en geroosterde walnootjes was het weer een plaatje geworden, kon zo in een kookboek!
Oja en we hebben de hele week lekkere broodjes voor de lunch gemaakt! Hihi! Echt een meidenweekje, het leek net vakantie. Is het eigenlijk ook stiekem wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: