Op Beach Safari! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Op Beach Safari! - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Op Beach Safari!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

26 November 2012 | Australië, Bondi

Maandag 26 november 2012

Vrijdagavond oppassen was allemaal goed verlopen. Ik was eerst alleen met Phelien die het eerste uur super zoet was met haar filmpje op tv. Floris zou pas 20:30 thuis komen dus tot die tijd hebben we ‘Wie is het’ en Uno gespeeld, gedeeltelijk volgens de regels van Phelien, die toevallig de hele tijd in haar voordeel uitpakten ;) Haha! Ach...een beetje meespelen kan geen kwaad. Toen ze in bed lagen kon ik nog even lekker voor de tv zitten en een beetje op het internet opzoeken wat er te doen zou zijn van het weekend.
De oppasplek is gelukkig lekker dichtbij dus ik kon ‘s avonds een heerlijke wandeling langs de boulevard terug maken in het maanlicht.

Zaterdag was ik niet al te laat op gestaan omdat ik vandaag een doel had. In een plaatselijk krantje had ik een paar advertenties gezien voor ‘Garage Sales’. Ik vind rommelmarktjes ook altijd erg leuk en een garage sale is een kleinere variant daarvan. Het is meteen een leuke gelegenheid om een beetje de buurt te verkennen en op mijn weg naar de eerste plek kwam ik ook nog een tweedehands winkeltje tegen waar ze best leuke dingetjes hadden. Mijn eerste Garage Sale was meteen al een succes. Ik heb de boekentriologie van ‘The Hunger Games’ gescoord en (dit speciaal voor oma en opa challa) een kleine variant van ‘Waar is Wally’, zoo leuk! Ga weer even helemaal terug naar mijn kindertijd.
Op weg naar de volgende garage sale ging ik nog even langs de lokale markt maar deze had ik al gezien dus ik ben er even snel doorheen gelopen. Heerlijke geuren van verse kruiden, koffie en broodjes worst waren wel erg verleidelijk.
Ik kwam onderweg nog een sale tegen die ik niet had gepland maar deze was niet veel soeps. Helaas was de wel geplande andere sale onvindbaar. Ach...wel weer een lekker stukje gelopen.
‘s Middags ben ik lekker naar het strand gegaan omdat de temperaturen tot tropische hoogte waren gestegen. Het strand was inmiddels zo dichtbevolkt dat ik met moeite mezelf ergens tussen de gespierde mannen en vrouwen met tanga’s aan heb gewurmd. Mezelf niet geheel op mijn gemak voelende ben ik toch maar even blijven bakken in de zon en een boekje gaan lezen maar het was verleidelijk om de omgeving te blijven scannen op getrainde lichamen. Een slechtziende zou nog hebben gezien dat dat op Bondi Beach niet zo heel moeilijk was. Na een frisse duik en weer een beetje te zijn opgedroogd hield ik het toch maar voor gezien. Ik ga wel door de weeks naar het strand wanneer het iets minder bevolkt is met mensen die naar mijn maatstaven iets teveel van zichzelf willen laten zien.

De volgende dag, zondag, ben ik ‘s morgens naar een andere markt gegaan in Bondi. Deze was op dezelfde plek als gister maar deze keer waren alle kraampjes gevuld met kleding, sierraden, kussentjes, fotolijstjes en kleine hebbedingetjes. Heb me weer reuze vermaakt tussen alle spulletjes en heel verstandig niks gekocht. Daarna ben naar het Bondi Paviljoen gegaan want daar was een Pacific Ocean Festival aan de gang. Het stelde niet heel veel voor maar het was wel gezellig druk. Ze deden vooral hun best om de vervuiling van de zee en de consequenties daarvan onder de aandacht te brengen. Erg goed initiatief natuurlijk. Er was ook nog een foto tentoonstelling in de gallerie in het Paviljoen aan de gang dus daar ben ik ook nog even binnen gestapt. Het waren best wel humoristische foto’s van meeuwen en verkleinde mensfiguurtjes (zie foto). De meneer die deze had gemaakt kwam uit Zweden en had een heel suf lachje, rare gast maar erg vriendelijk. Op dit moment van de dag, 11 uur ‘s ochtends, was het strand al redelijk overladen met mensen. Na de lunch had ik dus maar besloten om mezelf deze keer maar een strand bezoekje te besparen. In plaats daarvan heb ik me kostelijk vermaakt met een wandeling langs de boulevard en het strand. Geweldig hoe iedereen het er gewoon om doet om bekeken te worden. Lachwekkend gewoon. Zoveel aparte figuren lopen er op een zondag op Bondi rond;
Vooral heel veel opgepompte spierbundels, gladgeschoren en glimmend van de zonnebrand
Tattoes, heel veel tattoes. Van klein tot groot. Hier een kleine selectie van wat ik zag:
Een rug vol tekst, diegene achter hem op het strand had zich vast geen moment verveeld vandaag
Een ietwat te dikke mevrouw van middelbare leeftijd( zeg gerust oud) met een soort ketting getatoeerd die helemaal rondom haar buik liep. Vroeger was het wellicht iets aantrekkelijker dan nu het geval was.
Een meisje met op beide enkels een deel van engelen vleugeltjes getatoeeerd. Deze ging nog wel/.
Een vrouw met net onder haar nek op haar rug een windroos. Dan kan ze in ieder geval nooit vergeten waar het oosten is..uuh..moet ze natuurlijk wel in de goede richting gaan staan.
Verschiedene keren verbaasde me het dat er mensen met lange mouwen shirts rondliepen...maar na een paar keer goed kijken waren het hele armen die onder waren getatoeerd.. de ‘arm sleeve tatoe’. Zal je werkgever leuk vinden, als er al iemand zo gek is om je aan te nemen natuurlijk.
Dikke meneer met een vreselijk grote draak op zijn rug...Die was gewoon eng!

-Ik vervolg hierbij het rare type lijstje;
De extreem dikke soort...op Bondi Beach een niet veel voorkomende soort maar als deze wordt gespot is er geen haast bij om deze op de gevoelige plaat te zetten.
De Bay Watch types die met hun borsten vooruit de zee in duiken en al gillend en giechelend water naar elkaar spatten... Plaatsvervangende schaamte was hier niet uit te sluiten.
De gays! OMG! Die zijn ook echt ‘GAAAYY’! Speedo’s aan, lipjes getuit, en getrainde borstjes naar voren.
Aziaten, overal aziaten, japanners, chinezen. Meestal warm gekleed, parasols op, af en toe één met een mondkapje, fotocamera’s gereed. Ze vertonen zich vooral in grote scholen en verplaatsen zich van het ene fotomoment naar het andere.

Een heel gevarieerd gezelschap tref je dus aan op een warme zondag op Bondi Beach. Elke soort is in grote getalen vertegenwoordigd en vertoond zich gelukkig alleen op warme weekenden op het strand. Dus door de weeks kan ik met een gerust hart van het strand genieten zonder op mijn hoede te moeten zijn voor de Gay’s, Bay Watch types of opgeblazen spierbundels.

Kan ik toch maar weer met een gerust hart mijn bedje in duiken en genieten van een heerlijke nacht slaap. Welterusten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: