Koffie hier, koffie daar, overal koffie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Koffie hier, koffie daar, overal koffie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Koffie hier, koffie daar, overal koffie!

Blijf op de hoogte en volg Beau

20 November 2012 | Australië, Adelaide

Dinsdag 20 november 2012

I’ll catch up with you guys! Let’s start with saterday.
Zaterdag was de opening van de Producers Hotel. Arthur en Lavonne werken mee met het opzetten hiervan dus het was een spannende dag voor hun. Om 12 uur ‘s middags kwam Marcel ons ophalen met zijn nieuwe auto. Na acht jaar Marcel niet gezien te hebben was het een hele shock om hem weer te zien. Wat is hij veranderd zeg. Hij is zo groot en heeft een heel andere stem. Ik herinner mij hem nog als klein jongetje maar daar is nu echt niets meer van over. We gingen met zijn allen naar de opening toe alleen waren wij op dat moment nog de eerste. We kregen een kleine rondleiding en toen gingen we lekker buiten zitten met een koffie. Gedurende de dag kwam er allemaal familie en vrienden langs, Raymond (broer Arthur) en zijn vriendin, Yvonne ( moeder van Arthur), ouders van Frank (vriend van Lavonne) en wat vrienden van Lavonne. Ik heb ze allemaal ontmoet en een praatje mee gemaakt. Het was erg gezellig. Voor de lunch hadden ze heerlijke pasteitjes met een griekse salade. Om drie uur zijn Monique, Michel en ik weer weg gegaan en op de terug weg door een leuk parkje heen gelopen.

Zondag
Vandaag zouden Lavonne en ik naar de bergen gaan samen met Frank en zijn zus maar Lavonne was zo moe van de hele dag werken tijdens de opening de vorige dag dat we de plannen maar hebben laten varen. Monique had een feestje een paar kilometer verderop dus gingen we met zijn allen haar weg brengen en terwijl Monique haar feest had gingen Arthur, Michel en ik lekker langs het strand van Brighton lopen. Dit kleine plaatsje heeft ook een pier waar mensen aan het vissen waren. Er stond een erg harde en koude wind op de pier maar gelukkig was deze iets minder als we over het strand liepen. Het was een mooi strand maar de sfeer ontbrak aan het plaatsje. Je ziet hier ook veel meer dikke mensen dan in Sydney. Het heeft hier wat meer echt Engels/Brits. Ze verkopen zelfs fish and chips. Samen met Michel ging ik stenen over het water proberen te laten kaatsen. Hij kon het veel beter, niet eerlijk! We zijn er trouwens naartoe gereden met de oude auto van Marcel. Het is een sportieve auto, verlaagd met geblindeerde ramen en een motor met een ronkend geluid als je optrekt. Dus daar zaten wij, de ouders van Lavonne, ik en Michel, stuiterend over de weg, met de muziek hard aan, heel cool te zijn. Whaha! Geweldig!
Omdat Lavonne zo moe was hadden we het maar alleen bij een etentje gehouden met Frank en Angela. We aten bij een lekker thais restaurant. Heerlijk gegeten, gezellig gekletst. We hebben daarna zelfs een biertje gedronken in het Belgium Beer cafe. Super tof, want ze hadden daar gewoon Belgisch bier. Ik helemaal happy een Leffe bestellen maar kreeg daar al snel spijt van want waarom zou ik Belgisch bier drinken als ik in Australië ben. Volgende keer dan maar. Ik kreeg wel een paar goede tips van Frank voor lekkere Australische biertjes. Na het biertje gingen we nog een toetje eten bij Chocolate, een restaurantje waar ze heerlijke chocolade gebakjes hebben. Helaas, had ik geen lekkere uitgekozen, witte chocolade, lime and passionfruit cheesecake! Klinkt lekker maar niet mijn smaak achteraf.

Maandag
komt eraan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 17471

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: