Kangoeroe op het menu! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Kangoeroe op het menu! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Kangoeroe op het menu!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

26 November 2012 | Australië, Sydney

Maandag 19 november 2012

Ojee.. Ik moet niet te lang wachten met het opschrijven van wat ik gedaan heb want nu moet ik even heel goed nadenken! Oja! Maandag had Lavonne van werk vrij genomen om met mij tijd door te brengen! We hadden een echte meidendag in gedachte dus zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan om lekker te shoppen! Gelunched met sushi ( jummie, ik heb een nieuwe verslaving;) , en daarna heerlijke koffie gedronken bij Glenelg beach want het was een super mooie dag om even langs het strand te gaan. Savonds bij Lavonne gegeten en haar huis voor het eerst gezien waar ze samen met Frank woont. Ze hebben het erg mooi opgeknapt! 

Dinsdag 20 november 2012
Wat een geluk bij een ongeluk! En dan ook echt letterlijk! Lavonne is dinsdag gestopt met haar baan! Het ging niet meer na zoveel energie dat ze erin had gestoken! Ze had erg veel  moeite om met haar baas te communiceren want hij wilde niet naar haar luisteren en dan wordt samenwerking erg lastig! Vanaf dinsdagmiddag ging ze dus niet meer naar haar werk dus kon ze die tijd gelukkig met mij doorbrengen! Dinsdagmorgen had ik even rustig aan gedaan en een rondje gelopen lang de bistro waar Lavonne op dat moment nog was. Het was deze dag heel erg warm!!! 36 graden! Dat had ik nog niet meegemaakt sinds ik in Australië ben dus ik wilde wel even meemaken hoe dat voelt! Nou... Het is als een continue warme deken, een soort sauna gevoel! Je hoeft maar naar buiten te stappen en je begint al te zweten! Je moet veel blijven drinken! Het waterflesje dat ik mee had was halverwege al warm geworden maar ik moet toch iets drinken! Monique vertelde dat ze deze temperaturen soms twee weken achter elkaar hebben en dat er dan heel weinig uit je handen komt! Nu begrijp ik het ook want je wordt erg moe van de warmte! Smiddags kwam Lavonne bij ons lunchen en vertelde dat ze ging stoppen. Daarna ben ik met haar mee gegaan naar haar huis nadat we haar autootje hadden gewassen en hadden getankt. Buiten rook ik brand lucht en zag ook een brandweerwagen langs komen. Later hoorde ik dat er een grote bosbrand was! Bin Lavonne gingen we een filmpje kijken. Lekker binnen in een cool huis. Echt het tegenovergestelde van NL. Daar blijf je binnen voor de kou en hier voor de hitte. Terwijl we de film aan het kijken waren hoorde we opeens een heel erg hard geluid van buiten. Wij schrikken natuurlijk! Het leek net of er buiten twee auto op elkaar botsten! We gingen meteen buiten kijken omdat we alle gordijnen hadden dicht gedaan voor de zon. Het bleek keiharde onweer de zijn! Het weer was compleet omgeslagen en het was meteen 10 graden koeler! Heerlijk. 
Ik heb dinsdag iets heel Australisch gegeten! Kangoeroe! Het smaakte een beetje naar stoofvlees. Erg lekker en erg mager dus ook nog goed voor de lijn ook ;)! Anne en Paulus hebben het nog nooit gegeten dus ik ga het wel den keertje voor ze maken op de Bbq! Jumm! 
Woensdag was Lavonne dus nu opeens ook vrij! Omdat we zondag niet naar de heuvels waren gegaan zijn we dat deze dag gaan doen! Super leuke dag gehad! Ik, monique en Lavonne gingen met de auto de hills in, eerst even langs de huizen van familie van hun. Mooie huisjes op heerlijke rustige plekken in de heuvels. Daarna zijn we naar twee wijnvelden gegaan. De wijnvelden lagen er zo strak en netjes bij in het glooiende landschap, geweldig om te zien. Bij ééntje hebben we wat wijn mogen proeven. Ik snap waarom sommigen volledig bezopen terug komen van zulke wijnproeverijen want al die kleine beetjes vormen al snel een paar glazen! Ik denk als ik er nog een keer naartoe ga dat ik dan zo'n dag trip ga maken en overal wijntjes ga proeven! :) Australische wijnen staan bekend als hele goede heb ik gehoord. Na de wineries gingen we naar een klein dorpje Handorf, dat zich volledig Duits voor deed met braadworst en zuurkool aan toe! Er liepen ook flink wat aantal mensen rond die iets te veel braadworsten en pullen bier op hadden! We hebben heerlijk gelunched en nog even wat winkeltjes bezocht. Ik heb een echte Australische cowboyhoed gekocht, een hele mooie leren die ik goed kan gebruiken tegen het zonnetje hier! En wellicht als ik over een paar maanden op een boerderij ga werken of fruit ga plukken komt hij ook zeker goed van pas! 
Woensdag was alweer mijn laatste dag in adelaide! Om 19:15 vloog ik weer terug naar Sydney! Toch wel weer lekker om naar de homebase te gaan want het was toch wel een drukke week met veel  nieuwe indrukken! Maar ik heb er zeker van genoten en ben blij dat ik dit zo snel al heb gedaan want het beïnvloed zeker mijn keuzes voor wat ik met de rest van mijn tijd in Australië ga doen! Mijn vliegreis ging weer als voorspoedig en landde om 21:40 in Sydney. Moest zelf naar huis want Anne en Paulus waren erg moe. Ze stelde voor om een taxi te nemen maar dan ben je in Aussie al snel 60$ kwijt! Dat kon ik niet met mijn gezonde verstand zomaar doen dus ben ik met de bus en trein naar bus gegaan. Ging ook allemaal erg makkelijk. Je zou denken dat het al wat rustiger is 's avonds in het openbaar vervoer maar de bus stond op een gegeven moment stampvol met mensen! De meneer naast me begon een praatje met me en omdat ik blijkbaar met een accent Engels praat vroeg hij zich af waar ik vandaan kwam. Hijzelf was blijkbaar opgegroeid in Duitsland. Dit laat maar weer eens zien hoeveel verschillende mensen er in Sydney wonen. 
De volgende morgen (donderdagochtend ) werd ik weer lekker in mijn eigen huisje wakker. Toch wel weer fijn. Lekker relaxed dagje gehad en samen met Anne onze vakantieverhalen uitgewisseld! Die avond moest ik alweer bij een ander Nederlands gezin in bondi oppassen. Ik heb daar gezellig met de kids gegeten. Een jongen, Floris van 8 en een meisje, Phelien van 5. Super leuke kids! We hebben Narnia gekeken en toen zijn ze naar bed gegaan. Floris is een erg verstandige jongen voor zijn leeftijd. Hij wilde zelfs de troep van zijn zusje opruimen en liet mij heel lief zien waar alles was. 
Vrijdagochtend moest ik weer even op Simon passen. Lekker strandwandelingetje gemaakt. Toen Anne om 10 uur weer terug was zijn we met zijn allen weer gaan zwemmen bij Icebergs. Zooo lekker om een frisse duik te nemen en wat baantje te zwemmen. 
Je zal het niet geloven maar Anne, Paulus en Simon gingen vandaag ( vrijdag dus) weer voor een weekend weg! Ik heb Paulus amper gesproken en gezien :p Haha! We hebben maar een druk leven! Vanavond ben ik weer aan het oppassen bij Floris en Phelien. Eigenlijk wel gezellig omdat ik anders alleen thuis had gezeten. 
Sorry voor het lange verhaal maar ik had wat in te halen! 
Tot de volgende keer trouwe fans :D Hihi! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: