‘Do not park so close, dickhead!’ - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu ‘Do not park so close, dickhead!’ - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

‘Do not park so close, dickhead!’

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

17 November 2012 | Australië, Adelaide

Vrijdag 16 november 2012

Today! It’s friday! Al weer drie weekjes in Aussie en nu al het gevoel dat ik er al heel lang ben.

Gisteren werd ik na een lekker nachtje te hebben geslapen in weer een ander bedje al om 7 uur 's ochtends wakker. Ik slaap gezellig samen met Michel op de kamer. Ik bleef nog lekker even liggen. Daarna weer met lieve Monique ontbeten waarna we naar de bistro zijn gegaan om Lavonne een bezoekje te brengen en een kopje koffie te drinken. Lavonne had het erg druk met allemaal dingen regelen voor de opening van zaterdag dus had niet veel tijd.  Vervolgens zijn Monique en ik naar de Australian Art Galery gegaan, een museum met kunst uit en over Australië. Het eerste gedeelte was wel mooi met schilderijen met Australische landschappen en de nieuwe bewoners uit het westen. De rest was een beetje vreemd en niet echt heel erg leuk. Het southern australian museum was wel iets leuker met de hele geschiedenis van de aboriginals en heel veel gereedschap, jachtgerei,  sieraden  enz van deze bevolking. We hebben niet alles gezien want we hadden honger dus gingen we lekker wat eten in het centrum. Ik heb voor het eerst sushi gegeten. Echt super lekker! Moet ik zeker nog een keer doen. We hebben nog een beetje gewinkeld en een lekkere koffie gehaald en toen zijn we weer naar bus gelopen omdat Michel uit school kwam. Michel en ik gingen op het veld nog even frisbeeen, wat weer even leuk was om te doen.
Adelaide is een echte kleine stad maar het is erg strak en netjes opgezet met erg rechte en lange wegen. Totaal anders dan Sydney. Heel stiekem denk ik nu al dat ik Sydney wel een stuk mooier vind. Het merendeel van de mensen is ook een stuk dikker en minder sportief dan ik in Sydney heb gezien. Adelaide heeft ook een minder energieke en sprankelende sfeer, het is echt een werk en shop stad. Morgen gaan we naar het strand, Glenelg beach dus ik ben benieuwd wat dat mij te bieden heeft!

Vandaag ben ik samen met Monique met de tram naar Glenelg beach gegaan. Dat is ongeveer 20 minuutjes in de tram vanaf het huis van Monique en Arthur. We kwamen aan aan het begin van de winkelstraat. Deze zijn we doorgelopen en kwam uit op een pier aan het strand. Het zand was heel wit, de zee prachtig turkoois en de lucht heel blauw. De kust is wel heel anders in Sydney, veel minder ruig. Het ziet er uit als een te nieuwe badplaats met langs de kust allemaal nieuwe villa’s, hoge appartementencomplexen en een kunstmatige versteviging van de kustlijn. Het strand is wel erg breed en groot. We hadden een lekkere take-a-way coffee gehaald en zijn toen op een muurtje langs het strand gaan zitten. We hadden lekkere chocolaatjes gekregen van een vriendin van Monique die we tegen kwamen in de chocoladewinkel waar ze aan het werk was dus die zaten we lekker op te smikkelen met onze koffie. Vervolgens zijn we een stuk langs het strand gaan lopen waar we de mooiste schelpen hebben gevonden! Wauwie, echt hele mooie, grote! Monique vertelde dat je ze eigenlijk niet meer mag meenemen van het strand omdat zoveel mensen dat doen dat er niks meer overblijft.
We hadden voor mij nog lekkere sushi gehaald, die we bij de haven hebben opgegeten. Alles in Glenelg lijkt wel nieuw, heel veel strakke huizen, wegen zonder sfeer. Klein beetje ongezellig en onnatuurlijk.
Toen we weer met de tram aankwamen zijn we langs Michels school gelopen om hem op te halen. Alle kinderen in Australie moeten een uniform aan en je kunt daaraan dus ook zien van welke school ze komen. Dat vind ik wel goed want daardoor kunnen ze in ieder geval niet gepest worden vanwege hun kleren, iedereen is gelijk.
‘s Avonds ben ik samen met Lavonne uit eten gegaan bij de Central Markets of Adelaide. We hadden de auto in een héél klein plekje gewurmd omdat we niks konden vinden. We moesten onszelf uit de auto wringen maar het ging precies :) Éen klein detail, de persoon naast ons zal als hij terug komt zich via de passagierskant in moeten stappen! Hihih!
We hebben bij een chinees restaurantje gegeten, simpel maar lekker en goedkoop. Daarna zijn we even over de overdekte markt gelopen waar ze zoveel eten hadden, heerlijk. Allemaal lekkere gebakjes, koffie, verse groentes en fruit. De hele avond hebben Lavonne en ik zitten kletsen en aan het eind hebben we een heerlijk ijsje gehaald! Toen we terug kwamen bij onze auto had iemand een briefje achter gelaten: ‘Do not park so close, dickhead!’. Whaha! Ik zag het al helemaal voor me hoe hij zichzelf door de kleine ruimte probeerde te persen! Wat als het een heel dik persoon was geweest! Haha. Wij hadden aan het begin eigenlijk een briefje moeten ophangen met ‘Sorry we parked so close but we are hungry!’, misschien had hij het dan een beetje begrepen.