Sushi, Musea, Frisbee - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Sushi, Musea, Frisbee - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Sushi, Musea, Frisbee

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

15 November 2012 | Australië, Adelaide

Donderdag 15 november 2012
Na een lekker nachtje te hebben geslapen in weer een ander bedje werd ik al om 7 uur 's ochtends wakker. Ik slaap gezellig samen met Michel op de kamer. Ik bleef nog lekker even liggen. Daarna weer met lieve Monique ontbeten waarna we naar de bistro zijn gegaan om Lavonne een bezoekje te brengen en een kopje koffie te drinken. Lavonne had het erg druk met allemaal dingen regelen voor de opening van zaterdag dus had niet veel tijd. Vervolgens zijn Monique en ik naar de Australian Art Galery gegaan, een museum met kunst uit en over Australië. Het eerste gedeelte was wel mooi met schilderijen met Australische landschappen en de nieuwe bewoners uit het westen. De rest was een beetje vreemd en niet echt heel erg leuk. Het southern australian museum was wel iets leuker met de hele geschiedenis van de aboriginals en heel veel gereedschap, jachtgerei, sieraden enz van deze bevolking. We hebben niet alles gezien want we hadden honger dus gingen we lekker wat eten in het centrum. Ik heb voor het eerst sushi gegeten. Echt super lekker! Moet ik zeker nog een keer doen. We hebben nog een beetje gewinkeld en een lekkere koffie gehaald en toen zijn we weer naar bus gelopen omdat Michel uit school kwam. Michel en ik gingen op het veld nog even frisbeeen, wat weer even leuk was om te doen.
Adelaide is een echte kleine stad maar het is erg strak en netjes opgezet met erg rechte en lange wegen. Totaal anders dan Sydney. Heel stiekem denk ik nu al dat ik Sydney wel een stuk mooier vind. Het merendeel van de mensen is ook een stuk dikker en minder sportief dan ik in Sydney heb gezien. Adelaide heeft ook een minder energieke en sprankelende sfeer, het is echt een werk en shop stad. Morgen gaan we naar het strand, Glenelg beach dus ik ben benieuwd wat dat mij te bieden heeft!

Write to you soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 17470

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: