Adelaide!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Adelaide!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Adelaide!!

Blijf op de hoogte en volg Beau

14 November 2012 | Australië, Adelaide

Woensdag 14 november 2012

Vanochtend ben ik om 4 uur opgestaan om op weg te gaan naar Adelaide. Om 4:25 de bus genomen die gelukkig al zo vroeg reed. Het verbaasde me dat er ook nog best wel wat mensen instapte. Vooral bouwvakkers en schoonmakers had ik het idee. Die moeten waarschijnlijk voor een schamper loontje zo vroeg hun bed uit. Met de bus ging ik naar het treinstation waar ik de trein heb gepakt naar Sydney Domestic airport. Je hebt zelfs een apart station voor de binnenlandse en buitenlandse vluchten. Alles stond gelukkig weer super goed aangegeven dus kon ik mijn weg goed vinden. Op het vliegveld kon ik heel makkelijk inchecken via zo'n computer, eitje!! Toen nog even kopje thee gedronken want had best nog wat tijd over. Ik had mijn ticket bij Jetstar geboekt. Ik wilde het zo goedkoop mogelijk houden dus vandaar de vroege vlucht. Ook moest je extra betalen voor het kiezen van een stoel, het meenemen van ruim bagage dus dat heb ik allemaal lekker laten zitten. Al mijn spullen pasten makkelijk in mijn handbagage dus ruimbagage was niet nodig. Met mijn toegewezen stoel had ik ook veel geluk want ik zat in het midden maar aan het gangpad was gelukkig niemand komen zitten.

Ik was best wel een beetje zenuwachtig voor de reis en om iedereen weer te zien, ik weet eigenlijk niet waarom. En eindelijk.....ik kwam het vliegtuig uitlopen en Lavonne stond me op te wachten!! AAAH! :) ZOOOOO BLIJ!!!! Ik heb haar een hele grote knuffel gegeven en schoot helemaal in tranen! Ben zo blij om haar weer te zien!! :) My lovely girlfriend! We hebben heel wat in te halen qua verhalen. Maar het is bijna alsof we elkaar een week geleden nog gezien hebben.
We zijn met zijn tweeën naar Moniques, Arthurs en Michels huis gereden waar ze me heeft afgezet want ze moest zelf weer aan het werk. Ik ben heel blij dat ik hier kan logeren in hun kleine appartement. (Ik wil de hele tijd engels woorden ertussen plakken omdat ik vandaag meer engels heb gesproken dan normaal:P) Monique en ik hebben toen al kletsend ontbeten met een lekker eitje, toast en koffie. Toen zijn ik en Michel (broertje van Lavonne van elf jaar oud) even naar de little Chinese Garden gegaan en heeft hij mij een kleine rondleiding gegeven en zijn we nog eens stukje door het park gelopen. Ze wonen pal aan een erg groot park. In het park zagen we in een boom een opossum zitten (je weet wel, die tweeling uit Ice Age, een soort uitvergrote muis). Hij lag te slapen in een gat in de boom, erg cute.
Om drie uur zijn Michel en ik naar de hotel waar Lavonne werkt gegaan. Daar hebben we een lekkere koffie gedronken en gewacht totdat Lavonne klaar was met werken. Het hotel is vanaf aankomende zaterdag pas officieel open dus er moest nog heel wat gebeuren voordat het echt toonbaar is. Lavonne managed de bistro van het hotel.
We zijn samen naar huis gelopen en daar hebben we toen alvast een begin gemaakt aan het bijkletsen ;). We hebben acht jaar in te halen dus we hebben voorlopig genoeg gespreksstof. Daarna hebben we erg lekker met zijn allen gegeten.
Adelaide is een veel vlakkere stad dat Sydney en van wat ik tot nu toe heb gezien ook wat minder groen. Er liggen wel direct om Adelaide heuvels en ook veel wijngaarden, die ik ook van plan ben een bezoekje te brengen samen met Lavonne.

Ik mis trouwens een stuk in mijn verhaal want maandag moest ik natuurlijk ook op Phileine passen. Ze werd helaas voor mij al om zes uur ‘s ochtends wakker. Gelukkig had ik daar al een beetje rekening mee gehouden omdat het de vorige dag ook het geval was. Één voordeel aan dit vroege opstaan is dat ik een hele mooie zonsopgang kon meemaken. De zon kwam vanachter de huizen op en scheen prachtig over de baai heen. Ik heb Phileine haar ontbijt gegeven en toen zijn we om acht uur een stuk gaan lopen zodat ik een beetje de omgeving kon verkennen. Een mooi stuk langs de baai en een stuk langs het strand. Om tien uur waren we weer terug en was het kleintje al zo moe dat ik haar lekker in bed heb gelegd. Ook weer een voordeel want zo werd ze wat vroeger wakker zodat we eerder op weg konden gaan naar de dierentuin. We gingen daar met de bus heen en dat was best wel weer een uitdaging met een kleintje van twee, een kinderwagen, en een onbekend bustraject. Maar gelukkig ben ik er ook dit keer weer zonder kleerscheuren vanaf gekomen en zijn wij veilig en wel aangekomen bij Taronga Zoo. Deze dierentuin ligt prachtig met uitzicht over Sydney centrum, gelegen op de landpunt aan de baai.
Het was zo leuk want Phileine was zo enthousiast, ze liep als een gek, op haar korte beentjes, direct richting de ingang (erg handig want ik wist niet exact waar ik heen moest). Het eerste waar we langs kwamen was een gigantische namaak dinosaurier die net echt leek en ook nog bewoog en geluid maakte en dat heeft nogal een impact op een kind van twee jaar oud. Dus die was echt helemaal bang en durfde er vervolgens niet langs, arm kind. Met wat geruststellende woorden wist ik haar er toch zo snel mogelijk langs te leiden en zijn we direct door gegaan naar de koala’s. Wat een schattige beesten. Ééntje was er met zijn kop, rechtop zittend al leunend op een boomstam (zie foto, komt wat later) in een diepe slaap. Waar kan ik er ook zo één aanschaffen??? De rest van de zoo was ook beeldschoon en het was heerlijk rustig vanwege de maandag dat we gingen. Om half zes kwamen Marie-Paul en Jan-Willem ons oppikken en hebben we nog gezellig met zijn allen bij hun thuis gegeten. Al met al een erg een paar erg geslaagde dagen en een geweldige mogelijkheid om Manly, de Zoo, en de Nederlandse au-pairs te leren kennen!

Talk to you soon!!

  • 14 November 2012 - 13:31

    Angelique:

    Superrr Beau!
    Doe ze allemaal in Adelaide de groeten van ons en geef ze een "big hug"!
    liefs vjvdrejmdrez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: