Inhaalslag deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Inhaalslag deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Inhaalslag deel 2

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

05 November 2012 | Australië, Sydney

Zaterrrdagg

Ik had gehoord dat er in Paddington elke zaterdag een leuke markt is met allemaal locals die hun eigen gemaakte producten aan de man willen brengen. Dus zaterdagochtend stapte ik lekker vroeg in de bus op weg naar Paddington. Het marktje was erg leuk. Allemaal zelfgemaakte spulletjes, van kleding en sieraden tot cremetjes en brood. Niks gekocht maar wie weet ga ik nog wel een keertje heen. Daarna liep ik door via de straat waar allemaal designer winkels zitten die hele dure kleding verkopen. In sommige winkels stonden zeer modebewuste mannen (gay!!;) en vrouwen die er heilig van overtuigt waren dat ze er modieus uit zagen maar eigenlijk gewoon voor gek liepen. Erg vermakelijk! Mijn oog viel tijdens het lopen op een klein zijstraatje waar allemaal hele kleine winkeltjes zaten waarvan de eigenaren zelf ook in de huisjes erboven woonde. Een paar winkeltjes die ik bezocht hadden hele schattige tuintjes (zie foto). De kleding is vaak zelf gemaakt en dus hartstikke duur maar wel leuk om even te bekijken en een praatje te maken met de mensen die er werken. Toen vervolgde ik mijn weg die ik uitgestippeld had door middel van twee travelguides. Op een schijnbaar bekend kruispunt waar allemaal cafeetjes zitten heb ik een lekker kopje koffie gedronken en even de kranten doorgebladerd die daar lagen. In een guide las ik dat bijna op het kruispunt een erg beroemde bakker zit die heel lekker brood verkoopt. Ik moest nog lunchen dus heb ik daar een heerlijk zuurdesem broodje gekocht met ricotta, tomaat en een basilicum dressing. Ik was even doorgelopen naar Rushcutters Bay om mijn broodje op een rustig plekje op te eten met een geweldig uitzicht op de haven met al zijn bootjes.
En toen ging het een beetje mis. Ik was al lekker op weg en had een aardig eind gelopen dus ik dacht dat ik ook nog wel even naar de volgende baai kon lopen. Nou zoiets kan je in NL makkelijk doen maar in Sydney kom je wat meer obstakels tegen. Eerst liep ik langs het water, ervan overtuigd dat het een doorlopende weg was, maar helaas niet dus moest ik weer een stuk terug. Toen dacht ik dat ik de kortste weg naar de baai had genomen maar dat bleek dus een achterafweggetje te zijn met allemaal super dure huizen en er was geen sterveling te bekennen. Na twee of drie keer zo’n verkeerde weg te hebben genomen had ik het maar even aan een voorbijgaande dame gevraagd. Uiteindelijk kwam ik bij de baai aan maar helemaal waard was het mijn helse tocht niet. Het stelde niet veel voor. Vervolgens ben ik maar naar de dichtstbijzijnde bushalte gelopen en de bus genomen. Goede les voor de volgende keer: bij de route en de bezienswaardigheden van de gids blijven en niet zelf denken dat ik het beter weet want dat heeft deze keer niet zoveel opgeleverd behalve zere voeten.

‘s Middags waren de gasten aangekomen die voor vier dagen ook in ons huis logeren, een gezinnetje met een babytje van negen maanden. Samen met nog wat andere vrienden gingen we die avond bbq’en. Erg gezellig maar wel erg druk als je de hele dag al door de stad hebt lopen slenteren.

De volgende ochtend (zondag) was het nog steeds druk want er dat gezinnetje bleef natuurlijk slapen en er was ook nog iemand anders op de bank blijven slapen. Dus ‘s ochtends in de rij voor de douche. Gelukkig (sorry) gingen ze buiten de deur ontbijten zodat ik even het rijk weer voor me alleen had dus kon ik rustig bijkomen en mijn eigen ontbijtje opeten.
Ik weet niet waar ik de energie vandaan had gehaald maar had besloten op een stuk te gaan fietsen naar Whatsons Bay. Op de fiets gaat het toch een stuk sneller en ziet dus meer. Het was gelukkig lekker rustig op de weg want automobilisten zijn fietsers in het verkeer niet gewend. Je ziet ook alleen racefietsers en als fietser is het eigenlijk verplicht op een helm op te doen. Ik als oer hollandse vind dat natuurlijk onzin dus was lekker zonder gaan fietsen. Ik kreeg wel twee keer een opmerking over een helm maar ach... ik ben geen politie tegen gekomen ofzo. Wel begrijp ik enigszins waarom ze hier een helm verplicht stellen omdat het gewoon zo heuvelachtig is ga je af en toe met een nood gang van een berg af. Niet geheel ongevaarlijk. Gelukkig had de fiets van Anne goed remmen dus ben steeds redelijk aan de voorzichtige kant de berg af gegaan.
Het was een super mooie route met aan de linkerkant een geweldig uitzicht over de skyline van Sydney en aan de andere kant uitzicht op zee. Op een gegeven moment kwam ik bij een pad dat echt langs de rotsen liep en heb toen het eerste deel met de fiets aan de hand gelopen. Ging gelukkig goed en kwam niet veel trappen tegen. Voor het laatste deel had ik mijn fiets maar even weg gezet. Weer een fantastisch uitzicht dat deze keer bestond uit de zee en de andere kant van de baai, Manley. Zeilbootjes, Ferry’s, motorbootjes en zelfs SUPpers (Stand Up Paddeling) kwamen in de baai voorbij.
Vervolgens aan de andere kant van de punt een stuk gelopen waar het trouwens verbazingwekkend rustig was voor een zondag en voor zo’n mooie plek. In de baai waar de scheepjes aan kunnen meren heb ik mijn broodje opgegeten en ben toen weer verder gefietst. Het plan was nog twee bezienswaardigheden te bezoeken maar het lukte me niet echt deze te vinden en kwam op een gegeven moment ook een grote weg uit waar het niet echt heel relaxed fietsen is. Heb maar weer even de weg gevraagd en kwam gelukkig al snel op de weg terug uit.

Om een uur of vier ben ik nog even naar het strand gegaan waar het echt onwijs druk was. Het hele strand lag vol, bij de bbq’s stond het vol en alle terrassen waren ook overladen.
Ik had het jammergenoeg niet heel erg naar me zin op het strand. Met dat andere gezin in huis is het erg druk en steeds weer nieuwe vrienden van Anne en Paul ontmoeten gaat niet in je koude kleren zitten dus had ff een dipje. Gelukkig was Anne zo lief voor me en heeft me weer wat goede moed ingepraat. Toen voelde ik me al een stuk beter.

Nou is het alweer maandag en zit ik in de tuin, in de schaduw even mijn blog bij te werken. Hou vandaag maar even een rustdagje. Ik heb vanochtend even op Simon gepast en heb lekker even over het strand gelopen met hem in de draagzak. Wasje gedaan, vaatwasser leeggeruimd en met Simon gespeeld, zo kom je de dag wel erg relaxed door. Vanmiddag nog lekker naar het strand en even proberen te surfen denk ik.

  • 05 November 2012 - 23:50

    Opa En Oma H:

    Hee, beau,
    je hebt weer heel wat beleefd en gezien en mooie foto,s gemaakt Straks ken je Sydney
    op je duimpje. We lezen het met veel plezier!
    Love en Greetz van ons doeg....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 17481

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: