Inhaalslag deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Inhaalslag deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Inhaalslag deel 1

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

04 November 2012 | Australië, Sydney

Goedendag iedereen,

laat ik eens beginnen met vrijdag. Druk dagje gehad. ‘s Morgens vroeg boodschappen gedaan. En dat is niet zoals in NL even tien minuten naar de appie rijden, en voor een twee dagen boodschappen doen. Ten eerste duurt het door alle kronkelweggetjes al een half uur voordat je bij de grote supermarkt bent. Ten tweede is de supermarkt zo groot dat je daar ook minstens een half uur bezig bent met het bij elkaar zoeken van je boodschappenlijst. Ten derde is het daardoor ook wel handig als je meteen voor een week alles in huis haalt zodat je dat ritje niet om de twee dagen hoeft te doen. En als laatste hadden we het onszelf ook iets lastiger gemaakt omdat we de lekkere verse producten bij een aparte supermarkt (Harris Farm) wilden halen. Waar ze overigens echt zoveel soorten groenten hebben en allemaal zo heerlijk vers! De moeite meer dan waard dus. Uiteindelijk waren we om 8 uur weg gegaan en half 10 weer terug maar alle boodschappen waren weer binnen. Na het schoonheidsslaapje van de kleine ging ik samen met Anne, Simon, Shakira (ander NL vrouw) naar ‘Icebergs’, het zwembad van Bondi Beach dat gevuld wordt met zeewater en tevens ook bijna in zee ligt. Het waaide helaas best wel hard en was best fris daardoor dus had ik maar besloten om op Simon te passen zodat Anne en Shakira lekker konden zwemmen, mij leek het toch wat te koud. Je hebt bij Icebergs trouwens wel een super mooi uitzicht over heel Bondi Beach, en daar kan je van genieten onder het genot van een heerlijke cappuccino van het barretje dat daar zit. Prima!! :)
Toen lekker thuis gelunched waarna we om uurtje of vier naar een soort Gamma gingen (Bunnings) om wat dingetjes te halen. Ik wil graag mijn eigen skimboard hier maken omdat je dat hier best wel goed kan doen, terwijl ik het nog niemand heb zien doen. Ze verkopen we van die simpele houten skimboardjes maar ik wil gewoon een degelijke. We gingen dus kijken of ze de dingen hadden die ik voor mijn eigen board nodig heb maar het bleek wel erg duur te zijn. Het hout was al $40, en dan moet er ook nog lak bij en nog wat andere dingetjes dus uiteindelijk ben je wel erg duur uit. Nu maar even kijken op de lokale marktplaats (Gumtree) of ik er daar misschien eentje op de kop kan tikken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: