Ik mis ons platte landje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Ik mis ons platte landje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Ik mis ons platte landje

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

07 November 2012 | Australië, Sydney


Ik heb niet zo heel veel beleefd de laatste drie dagen. Het was een beetje druk in huis maar gelukkig is nu weer de rust terug gekeerd. Maandag was ik dus nog even wezen surfen wat weer iets beter ging maar moet nog steeds veel oefenen. Dinsdag...hmm..wat heb ik ook alweer gedaan?? (denkt diep na...het was gisteren...uuuh...komt nog niks binnen...oja!!) ‘s Morgens ging ik samen met Anne en Simon naar Icebergs om deze keer wel te zwemmen. Eerst lekker koffietjes gedronken en toen zijn we samen wat baantjes gaan zwemmen. Wel lekker om even te bewegen.
Ik heb via Ebay een skimboard op de kop kunnen tikken en ik kon hem redelijk dicht bij ophalen. Dus ik s’middags op de fiets ernaartoe. Ik vraag me dus echt af waarom ze met het berekenen van een route in Sydney niet even aangeven of je veel heuvels op moet? Jeetje zeg!! Denk je dat je de route weet maar door de heuvels wordt het allemaal heel onoverzichtelijk en heel zwaar! Ik mis het platte Nederland! Op een gegeven moment moest ik echt gaan lopen om de heuvel op te komen en dan voel je je kuiten wel hor! Ben op de terugweg maar gaan lopen met het board en de fiets want met één hand aan het stuur die heuvels af wordt geen succes en er stond ook nog een erg harde wind dus dat werd hem niet. Gelukkig was het niet heel ver. Ik heb mijn skimboard nog niet uitgeprobeerd omdat vandaag (woensdag) de vloedlijn niet ideaal was en het weer zat ook niet helemaal mee, bewolkt maar niet heel koud. Morgen misschien.
Gisteravond even op de twee kleine kereltjes gepast. Ze lagen lekker te slapen dus dat was easy. Ik had een leuk filmpje opgezet dus ik heb een heerlijk relaxed avondje gehad.
Vandaag heb ik echt niet veel gedaan. Anne was er ook nog want begint pas over twee weken met haar baan. Ik heb een beetje met Simon gespeeld, wasjes opgehangen, opgeruimd. Ik ben ook nog even naar een hostel toe gefietst want ik had op het internet gezien dat als je daar lid van wordt je veel kortingen krijgt op attracties en uitjes. Altijd handig. Weer die heuvels die de weg lastiger maakten. Op de terugweg even gestopt bij Ripcurl, een coole surfwinkel. Daar heb ik een leuke pet gekocht want van dat buiten zijn was mijn hoofdhuid verbrand. Niet echt fijn dus een petje heb ik wel nodig.
Op dit moment weer alleen thuis en deze keer moet ik op Simon en Philijne passen. Anne en Paulus zijn samen met de papa en mama van Philijne uit eten. Ze slapen weer heerlijk dus kan ik even mijn tekstjes bijwerken.
Paulus, Anne en Simon gaan vrijdag een weekje weg op vakantie, nog even voordat Anne straks aan de bak moet. Ik ben nu dus druk aan het verzinnen wat ik die dagen ga doen. Ik kan een tripje boeken naar de Blue Mountains maar dan heb ik 2 dagen gevuld. Ook kan ik op een tripje naar Hunter Valley gaan, een wijngebied in de buurt. Ook leuk natuurlijk. Ik kreeg ook wel een leuk idee om alvast de Huis in’t Veld familie in Adelaide een bezoekje te brengen. Eens even nadenken over wat het wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: