Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Manly

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

11 November 2012 | Australië, Sydney

Zondag 11 november 2012

Zaterdag was ik eerst met de bus naar Watsons Bay gegaan en heb daar vervolgens een fast ferry genomen naar Manly, waar de familie woont waarbij ik op dit moment aan het oppassen ben. Er waren grote golven dus ik was wel een beetje bang dat ik zeeziek zou worden maar gelukkig was het een klein stukje dus had mijn maag niet de kans om op te spelen.
Marie-Paule kwam me ophalen bij de boot en we zijn meteen even door het winkelgedeelte van Manly heen gelopen. Erg gezellige winkelstraat die van de werf, waar de pondjes aankomen, een directe verbindingsweg vormt naar het bekende strand van Manly. We hebben vervolgens samen thuis bij hun gedineerd en ondertussen gezellig gekletst natuurlijk. Om negen uur had ik afgesproken met een groepje van vier Nederlandse au pairs en één Vlaamse. We gingen eerst een drankje doen bij één van de au pair families thuis. Er waren twee meisjes van 18, het Vlaamse meisje is 21, en er waren (jah je geloofd het misschien niet) ook twee jongens bij, één van 23 en die ander volgens mij 21. We hebben een zeer gezellige avond gehad. Om een uur of 11 gingen we richting een leuke bar, een soort uit de kluiten gewassen kroeg. Het was erg druk maar gezellig. Ik heb ook nog met een Engelsman gesproken die nu een jaar in Sydney woonde en eigenlijk geen reden had om terug te gaan naar Engeland. Ik geef hem groot gelijk.
Dit was natuurlijk mijn eerste keer echt uit in Sydney en daar vielen me wel een paar dingen erg op. Ten eerste hebben de meiden allemaal inimini rokjes aan wat niets meer te raden overlaat en een hele grote laag make-up op waar ik echt niet meer doorheen zou kunnen kijken als ik man was, maar goed. De mannen in Manly zijn toch stiekem iets leuker dan op Bondi, ze zijn wat sportiever en wat minder gemaakt dan op Bondi, waar alle mannen met hun gespierde lichaam met tattoos lopen te pronken.

Ik lag heel fatsoenlijk twee uur in mijn bed maar werd helaas om half zeven ‘s ochtends weer wakker gemaakt door Phileine die een ochtendhumeurtje leek te hebben. Toen kon ik dus niet meer slapen, want het was ook al gewoon licht buiten en het uitzicht was echt gewoon te mooi om in je bed te blijven liggen. Wat heeft dit gezin een mooi plekje uitgezocht. Als je elke dag mag wakker worden met dit uitzicht over de baai en Manly heb je het goed voor elkaar. Het zonnetje dat de zee doet schitteren en het groen waar Sydney vol mee is nog groener doet lijken, de ouderwetse veerboot die heel rustig de baai binnen komt varen. Fantastisch allemaal. Gedurende de dag vulde de blauwe baai zich ook nog eens met tientallen witte zeilbootjes die mooi afstaken tegen het groen van de omgeving en het blauwe water en de blauwe lucht (kijk er nu al naar uit om morgen weer zo wakker te worden:).

‘s Ochtends om 10 uur gingen Phileine haar ouders weg en Phileine naar bed (vanwege haar vroege opstaan) en kon ik even relaxed op het terras genieten van de zon en de omgeving met een kopje thee en een tijdschrift. Na het middageten zijn Phileine en ik erop uit gegaan met de fiets. Best wel spannend met de kleine voorop met haar stoere helm. Ik wilde graag was van Manly zien dus zijn we een rondje langs de punt gefietst door een soort natuurpark met weer van die schitterende uitzichten! Op de heenweg moest ik dit keer helaas met de kleine voorop een enorm steile heuvel op. Het was zo zwaar dat ik halverwege echt even moest stoppen om op adem te komen. Ik kon natuurlijk niet het risico nemen dat ik met fiets en al op de grond zou vallen. Ging allemaal gelukkig goed en we hebben al liedjes zingend op de fiets ons tochtje voltooid.
Daarna hebben we nog even een koekje gegeten op het strand en zijn we weer naar huis gegaan. Ik heb lekker voor ons tweetjes gekookt; worstjes, broccoli en gebakken aardappeltjes. Alleen die kleine boef wilde alleen de worstjes en ze heeft het ook nog eens voor elkaar gekregen om een groot gedeelte van de mijne van mijn bord af te kijken. Ach ja, in de rest van het eten had ze geen interesse dus op deze mannier was haar buikje toch lekker gevuld.

Ik kan nog wel meer vertellen maar ik ga nu toch echt naar mijn bedje want ik ben toch wel een klein beetje moe:P ! Hihi! Morgen weer een lange dag voor de boeg dus ik zeg welterusten of eigenlijk voor de Dutchies, een hele fijne zondag!!

  • 12 November 2012 - 23:33

    Opa En Oma H:

    Leuk, Leuk ,leuk!!!! en spannend, we zijn benieuwd hoe het avondje uit verlopen is.
    En wat betreft de meiden die zich helemaal beschilderen, blijf jij maar je zelf hoor,dat heb je helemaal niet nodig,je bent een natuurlijke schoonheid( ga nou niet naast je schoenen lopen he!!)
    veel plezier,doeg!!!!
    waar blijven de foto's?

  • 13 November 2012 - 04:12

    Beau:

    Maken jullie je maar geen zorgen dat ik straks ook door het leven ga als opgedofte barbiepop! Dat zie ik meZelf nog niet doen! Wat het de foto's betreft, die blijf ik jullie verschuldigd. Ik heb op dit moment geen internet thuis omdat Anne en Paulus weg zijn dus moet ik het met de wifi op het strand doen. Geen ideale verbinding om foto's te uploaden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 17481

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: