Wifi on the beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Wifi on the beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Wifi on the beach

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

10 November 2012 | Australië, Sydney

Zaterdag 10 november 2012

Zit je dan, in een overvol restaurantje, met een cappucino, te proberen om een beetje te internetten. Vrijdagochtend vroeg zijn Paulus, Anne en Simon voor een week op vakantie gegaan dus zit ik nu alleen in dat grote huis. Beetje eenzaam en engig. Vannacht waaide het heel hard dus hoorde allemaal rare, enge geluiden. Maar ik heb het overleefd. Ze hebben jammergenoeg wel het internet meegenomen! Echt.. het kan want ze hebben zo’n portable dingetje. Dus nu moet ik me een beetje behelpen maar kwam er achter dat je gewoon aan de boulevard van Bondi free wifi hebt voor twee uur lang en dat is best snel. Geen straf om met uitzicht op zee te internetten. Het waait nu wel te hard om buiten te gaan zitten dus heb ik me maar in een restaurantje geïnstalleerd.

Donderdagochtend had ik heel erg de behoeft in een frisse duik in de zee dus ben ik na het ontbijt lekker gaan surfen. Weer perfecte beginnersgolfjes en heb eindelijk een paar keer echt kunnen staan! Yeah!! Het vordert gestaag maar ben vastberaden om het onder de knie te krijgen. Ik kreeg tijdens het surfen wel het board hard tegen me ribben aan dus nu zit ik met een soort van licht gekneusde rib en heb het idee dat heel mijn schouders vast zitten! Kan ik iemand zo ver krijgen om hiernaar toe te komen voor een massage?
‘s Middags was het Anne’s beurt om te surfen en heb ik even op het strand met de kleine gezeten.
Vrijdagmorgen om half zeven ‘s ochtends ging de familie ervandoor en heb ik lekker een ochtendwandelingetje gemaakt over het strand, toen lekker ontbeten en de rest van de dag HE-LE-MAAl niets gedaan. Lekker in de tuin boekjes gelezen en ‘s middags even prepaid voor mijn telefoon gehaald en een beetje op de boulevard zitten internetten. Heerlijk rustig, relaxed dagje gehad na al die drukke dagen.
Gisteravond zat ik ook nog even op de boulevard. Zo leuk om te kijken naar alle verschillende mensen die dan langskomen. Het was natuurlijk vrijdagavond, begin van het weekend, dus iedereen was op weg om wat te gaan drinken in hun uitgaansoutfits. Vrouwen met korte jurkjes, mannen met chihuahau’s (vraag niet waarom), gezinnetjes, kindjes op stepjes, Koreanen, Chinezen, Japanners en heel veel ander volk dat ik niet bij naam kon benoemen. De zee was nog bevolkt met zwemmers en surfers, allemaal mensen die het weekend op een verfrissende manier wilden beginnen. Toen eenmaal de zon achter de huizen was gezakt werd het al snel fris dus ben ik lekker naar huis gegaan en ben ik lekker achterover gezakt op de bank, met een kop thee, een TimTam (erg lekkere koekjes) en een goed boek.

Straks (zaterdag) ga ik met de bus en de ferry naar Manly toe naar het (ook weer) Nederlandse gezinnetje waarvoor in zondag en maandag op de kleine mag passen. Het leek me wel een goed idee, aangezien ik zo alleen thuis ben, om zaterdagavond meteen al bij hun te gaan slapen. Dan kan Philijne (de kleine meid) een beetje aan mij wennen en kunnen ze me nog rustig wat dingetjes uitleggen. Marie-Paule, de moeder, kwam met het idee dat ik wel met een Nederlandse au-pair uit hun straat uit zou kunnen gaan. Dat lijkt mij wel een uitstekend plan dus ik ben in volle verwachting van wat er vanavond gaat gebeuren. Het wordt vast wel gezellig.

  • 10 November 2012 - 23:16

    Opa En Oma H:

    Hoi Beau,leuk dat je ook bij andere mensen gevraagd bent,zo leer je steeds meer mensen kennen.
    Je moet wel oppassen met het surfen,van gekneusde ribben kun je heel lang last hebben,zal ook wel pijnlijk zijn als je de baby moet dragen, doe maarvoorzichtig!
    Vandaag zijn je pa en ma en zusje bij ons geweest,we hebben de verjaardag van Zé gevierd.
    Ook carla en Eelco waren van de partij het was gezellig,maar er ontbraken er twee, Beau en Anouk, zo gaat dat met een wereld reizigster en een harde werker.
    Fijn dat je toch met wifi kan mailen,we kijken elke keer weer uit naar je leuke verhalen.
    groetjes van ons allemaal
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 17474

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: