Misses sparkle returns - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu Misses sparkle returns - Reisverslag uit Broke, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Misses sparkle returns

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

10 Mei 2013 | Australië, Broke

Maandag 6 mei had ik maar voor de zekerheid mijn alarm gezet want ik wilde niet weer een gat in de dag slapen. Na mijn ontbijtje ben ik naar Corinya gelopen want ik slaap op dit moment in het huis Roviana die als enige wifi heeft. Kan ik lekker vaak met Anders Skypen :). Marian en Genel zaten aan de keukentafel te kletsen. Genel is de schoonmaakster en ze was erg blij om me weer terug te zien. Misses sprakle is terug! :) We hebben samen het huis Tara schoongemaakt wat met zijn tweeën een stuk makkelijker en sneller is. Daarna ben ik de schuur in gedoken om daar een begin te maken aan het orde brengen in de chaos. Dat was wel even een schok zeg! Overal stonden plastic boxes en alle boxen met olijven en chutneys stonden allemaal door elkaar. Zo had ik het nie achtergelaten!!
Paul, Phil en ik hadden een heerlijke lunch want Marian had net boodschappen gedaan! Ze brengt altijd gebraden kil voor me mee want ze weet dat ik er gek op ben! Ik had dus ook een heerlijke broodje gebraden kip gemaakt! Yumm!!!
Na de lunch heb ik mijn tanden echt even flink in de rommel in de schuur gezet en na een paar uur was het weer zoals eerst. Georganiseerd, netjes en overzichtelijk!
Paul is een nieuwe Duitse wwoofer die momenteel in de schuur slaapt waar ik en Anders voorheen altijd sliepen. Ik heb stiekem een kijkje genomen maar tot mijn schrik was hier ook niet veel mee over van mijn schoonmaakpogingen. Ach ik hoop maar dat als hij vertrekt het een beetje netjes achter laat. Paul is een aardige 25 jarige jongen met een gezonde dosis humor en een goede beheersing van de Engelse taal. Als hij samen met Phil op dreef is kom ik niet meer bij van het lachen! Ik sta een beetje bekend om mijn lachbuien dus als ik weer eens in de lach schiet meld Phil doodleuk dat het een paar minuten kan duren voordat ik weer aanspreekbaar ben! :p HaHa!!
Aan het eind van de middag nog voordat het donker werd ben ik nog een heerlijk stukje gaan hardlopen. Al rennend tussen de olijfbomen leg je al snel een behoorlijke afstand af. Het is zo rustgevend met zon zakkend achter de bergen en de vallende koelte van de avond. Een perfect moment voor een rondje rennen.
Marian had die middag een fantastische stoofschotel gemaakt waar Phil, Paul, Michelle en ik van mochten genieten omdat Marian een vergadering had. We hebben gezellig met zijn viertjes gegeten. Dat was ook de eerste keer dat ik Michelle weer zag. Zo leuk om haar ook weer te zien! Ze zag er voor de verandering heel leuk gekleed uit en had zelfs schoenen aan! Voor Michelle is dat een hele verandering! ;)

Vandaag ( dinsdag 7 mei) hebben Phil, Paul en ik Michelle geholpen met haar nieuwe shop. Ze heeft een plekje aangeboden gekregen bij Laguna, wat ongeveer 40 minuten rijden is vanaf Broke. Het een oude schuur die Michelle wil opknappen zodat ze daar een shop kan openen en meer ruimte heeft om haar zeep te maken. We vertrokken smorgens en begonnen met het schoonmaken van bakstenen. Michelle is heel erg van het hergebruiken en niks weggooien dus dan is de kans groot dat je oude bakstenen uit het moeras moet vissen om ze vervolgens van oud cement de ontdoen. En mochten wij nou precies de gelukkige zijn voor deze klus! :) Dan duurt het leggen van het paadje voor de shop wel een stukje langer maar het is goed om de dingen die voor het oprapen liggen te gebruiken, scheelt ook geld! Ze had ook een heleboel druiven en tomaten bij een groentestal gratis meegekregen omdat ze die eigenlijk wilden weggooien! Zonde want ze waren nog hartstikke goed om te eten! Na een welverdiend ciderbiertje hebben we geprobeerd het paadje af te maken. Toen hebben we heerlijk geluncht en zijn we weer terug gereden naar Broke. Michelle had ons gevraagd of we die middag naar Patrick in gulgong wilden gaan omdat hij wat hulp nodig had bij het leggen van een cementlaag op zijn huis. Ik heb maar vriendelijk gezegd dat ik niet zo in was voor weer een lange trip. Het is weer een autorit van 2,5 uur en met een nog niet verwerkte jetlags dat niet zo'n pretje. Hun gingen dus richting Gulgong en ik had de hele boerderij voor mezelf. Marian en big phil zijn naar Sydney om de verjaardag van haar ex-man Richard te vieren. 'S middags ben ik weer aan de slag gegaan in de schuur en heb reorganiseren letterlijk naar een ander level gebracht! Ik ben met de spullen begonnen die op de bovenste schappen lagen. Wat een spullen die zo te zien al een paar jaar niet meer waren aangeraakt. Overal rattenpoep en stof. Immens veel kerstspullen, koffers en dozen met kleding, bestek, borden, glazen en nog veel meer dingen. Ik hoop een beetje ruimte te creëren zodat er weer war nuttigs mee kan worden gedaan. Om half zes ben ik weer naar Roviana gelopen en een heerlijke maaltijd voor mezelf gemaakt. Ik was alleen op de boerderij dus ik had een rustige avond voor de buis en op tijd naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 17493

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: