Surprice!!! - Reisverslag uit Egmond aan Zee, Nederland van Beau Challa - WaarBenJij.nu Surprice!!! - Reisverslag uit Egmond aan Zee, Nederland van Beau Challa - WaarBenJij.nu

Surprice!!!

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

30 April 2013 | Nederland, Egmond aan Zee

precies om aan een 10 uur durende auto rit te beginnen. Met zulk goed gezelschap vliegt de tijd en was het echt helemaal niet erg. Ik had ons voor de eerste twee nachten op een hotelletje in Bergen aan Zee getrakteerd. Anders en ik waren 's avonds toch wel erg moe en zijn op de bank in slaap gevallen. De volgende morgen waren mijn ouders als eerste aan de beurt. Ze konden hun ogen niet geloven en het koste een paar minuten totdat het echt was doorgedrongen. Natuurlijk hebben we de even goed bijgekletst alhoewel ik door mijn blog iedereen redelijk up-to-date heb weten te houden. 'S middags nadat ik Anders het mooie egmond aan zee heb laten zien was Zé ook thuis. Ze zat in haar kamer muziek te luisteren dus had niet door dat ik binnen was gestapt. Ik klopte op haar deur en kreeg een snauwende 'jahaaa' te horen. Toen ik de deur open deed barsten we allebei in lachen uit! Ik heb mijn zusje nog nooit zo verrast en blij gezien!
Mijn opa en oma Challa kon ik natuurlijk niet laten wachten tot de volgende dag dus ook hun hebben we even flink laten schrikken.
Vrijdag zijn Anders en ik naar Alkmaar gegaan. Het kwam zeer goed uit dat er die dag kaasmarkt was zodat ik Anders een echte Nederlandse traditie kon laten zien. We hebben een beetje geshopt, kopje koffie gedronken en zijn daarna weer naar mijn ouders gegaan. 'S middags kon ik het niet laten om Anders op een klein fietstochtje te nemen dus zijn we naar de zee gefietst en terug hebben we een stukje duinen meegepakt. Anders vond het een beetje aart dat ik gewoon een stukje wilde fietsen voor de lol want hij zag een fiets meer als transport middel van A naar B. Rare Hollanders zijn we ook. 'S avonds hadden we met Kirsten en Kelly afgesproken om lekker spare ribs te eten bij de Bikkerij. Wat was ik blij om hun weer te zien! Het leek net alsof het nog geen week geleden was dat ik ze voor het laatst had gezien. Met vooral Engels en hier en daar wat Nederlands kwamen we de avond door en is iedereen weer helemaal op de hoogte ( de foto's komen zodra mijn laptop weer werkt;).

Die avond sliepen we in het hostel Stayokay. Anders vertelde me dat hij nog nooit in een hostel bad geslapen en gaf toe dat hij een beetje een luxe backpacker was. Eens moet de eerste keer zijn en met zijn eerste keer heeft hij goed voor mekaar. We bleken aan het eind van de avond niemand anders op onze kamer te hebben en we hadden zelfs een tweepersoons bed op een apart gedeelte Vance kamer. Het was schoon en netjes en zelfs het ontbijt was beter dan in het hotel. Na een paar keer in een hostel in Australië te hebben geslapen weet ik dat je geen betere eerste hostel ervaring kan hebben als dit. Vanaf nu kan het alleen maar slechter worden! Hihi! ( sorry, min positieve denken kan hier helaas geen verandering in brengen).

Zaterdag zijn we naar het zuiden gereden om mijn opa en oma Hebels te verrassen. De navigatie koos de meest spannende weg waardoor we genoodzaakt waren een pondje te nemen. Eerst hebben we een bezoekje gebracht aan de Kinderdijk. Als er iets echt Hollands is dan zijn het wel windmolens in een vlak landschap met als achtergrond een strakblauwe lucht met hier en daar een paar witte wolken en genoeg wind om de molens in gang te brengen. Zelfs ik, als echte Hollander, was verrast om dit schoon. Ik kon me niet herinneren dat ik dit ooit ben gaan bezichtigen. Toen was het tijd om mijn grootouders te verrassen. Wat een blije gezichten ook hier weer. We waren net op tijd want ze stonden eigenlijk op het punt om naar de stad te gaan. Wat een geluk. S avonds hebben we heerlijk gegeten met de enige echte soep met ballen die alleen oma zo goed kan maken. Oma zei dat ik Carla ook maar even moest bellen om te laten weten dat ik in het land was. Toen ik daarna Eelco aan de telefoon kreeg werd ik voor het eerst eens verrast. Hij vroeg doodleuk; ' vind je het leuk als we nu even langskomen?'. Ja natuurlijk vind ik dat leuk! 'Ok, dan komen we er nu aan!' Tot mijn verrassing stond een uurtje later ook mijn nichtje op de stoep! Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik de kans had om ze te bezoeken dus nu we hier met zijn allen aan de koffie zitten is het toch wel erg fijn om ze te zien.

Anders en ik konden gelukkig een nachtje blijven slapen en zijn de volgende morgen na een heerlijk ontbijtje eer naar egmond vertrokken. Daar hebben we een heerlijke rustige middag in de zon doorgebracht. Ik had inmiddels na héél veel wikken en wegen mijn beslissing gemaakt. Ik ga het nog een tweede kans geven in Denemarken. Toen we naar Nederland gingen was ik nog heel erg aan het twijfelen of ik nou terug naar Australië wilde gaan of bij mijn liefde wilde blijven in Denemarken. De liefde heeft het ook dit keer overwonnen. Doordat ik zo gemotiveerd was om het te laten werken en ook omdat Anders genoeg te doen heeft in Hundested besloten we maandagochtend vroeg weer in de auto te stappen en terug te rijden.
Het was zeker de trip waard. Nu heeft ook Anders kennis kunnen maken met mijn familie en kunnen zien waar ik ben opgegroeid. Ook heeft hij kunnen beleven hoe het is om niet de taal te kunnen spreken en weet nu dus hopenlijk hoe ik me soms voel met allemaal Denen om mij heen. Hij vond het ook super leuk om iedereen te ontmoeten en mijn omgeving te zien. 'Ik wist niet dat Nederland zo plat was'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: