1 spin op de grond, 10 in je huis - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu 1 spin op de grond, 10 in je huis - Reisverslag uit Bondi, Australië van Beau Challa - WaarBenJij.nu

1 spin op de grond, 10 in je huis

Door: Beau

Blijf op de hoogte en volg Beau

21 December 2012 | Australië, Bondi

Donderdag 20 december 2012
Alweer een week voorbij. Eerst maar eens bij vorig weekend beginnen. Niet veel gedaan eigenlijk. Bijgekomen van de eerste zware week oppassen. Zondag hadden we wel wat leuks op het programma staan. Anne en Paul, vrienden van Anne en Paulus en ook diegene waarbij ik op Finn heb gepast, hadden een ‘Sinterklaas meets Santa’ feestje georganiseerd en ik was ook uitgenodigd. De nieuwe au pair was vrijdag gearriveerd dus het was een mooie gelegenheid om haar te ontmoeten. Ze hadden hun best gedaan op de hapjes, allemaal kerst en Sinterklaas hapjes zoals kalkoen, pepernoten, taai taai. Met dat warme weer moet je er eigenlijk niet aan denken daarom was de zelfgemaakte sangria wel lekker verfrissend. Het Nederlandse meisje heet Denise en is super aardig. We hebben de hele tijd lopen kletsen en ervaringen uitgewisseld. Denise heeft hiervoor ook al 3 maanden in Perth en 1,5 maand in Brisbaine gewerkt als au pair.
Maandag (17/12/12) had ik met Stef afgesproken bij de speeltuin samen met onze kids. Zij heeft er drie onder haar hoede maar hoefde deze ochtend alleen maar op je jongste te passen. Hij heet Jonty, twee jaar en ging er continue met ander mans speelgoed vandoor. Haha! Simon vond het helemaal geweldig in de speeltuin met zoveel andere kindjes. Hij lachte heel lief naar alle meisjes en had al meteen een vriendinnetje gescoord ;). Een meisje van vier jaar oud vroeg steeds mijn aandacht waardoor ik maar even mee ging in hun spel. Ik kreeg een plekje in hun boot toegewezen, wat later toch weer een politieboot bleek te zijn, ik werd volgestopt met al het zogenaamde eten wat ik maar kon bedenken, van rode popcorn tot sappige mango’s en moest me goed vast houden want het was een woeste zee. Op een gegeven moment vraagt het meisje totaal onverwacht aan mij: ‘Would you like to be my mummy?’....Uuuh... ik denk dat
‘s Middags had ik weer een lekker taartje gebakken. Deze keer was het een dadel/walnoten/chocolade cake geworden met koffiefrosting. De cake was niet zo lekker als de vorige variant maar de frosting maakte het goed.

Dinsdag(18/12/12) had ik met Denise afgesproken op Bronti Beach zodat we samen met de kids een leuke middag konden hebben. Ik ging lopend heen, drie kwartier heuvel af en heuvel op, en een kwartier later dan de afgesproken tijd arriveerde ik. Geen spoor van Denise. Een kwartier daarna zag ik haar eindelijk aankomen en bleek ze een beetje te zijn omgelopen. Het was voor haar ook de eerste keer dat ze daar naar het strand ging dus niet zo gek dat ze zonder kaart of telefoon de weg kwijt kan raken. We hebben heerlijk gekletst en met de kids, haar Finn en mijn Simon, nog even het water in geweest. Het was een super warme dag dus wat verkoeling kon geen kwaad. Denise blijft hier tot juli want dan loopt haar visum af dus voorlopig kan ik nog heel vaak gaan afspreken met Denise, erg gezellig. We hebben meteen voor donderdag afgesproken en dan komt ze naar Bondi toe. Paulus kwam me na zijn werk gelukkig even in Bronti oppikken zodat ik niet dat hele stuk weer terug hoefde te lopen.
‘s Avonds zaten we met zijn allen op de bank de film ‘The Lucky One’ te kijken (erg mooi trouwens) toen we opeens wat onder de tafel zagen bewegen. Het bleek een giga spin te zijn. Brrrr! De tweede in één week al. De vorige hadden we na een nacht onder een glas te hebben gestaan maar bij de buren in de tuin geloosd maar nu zat er dus weer een andere grote spin onder onze tafel. Deze keer hebben we maar geen risico genomen en hem door de wc heen gespoeld. Op internet hebben we even gekeken wat voor spin het kon zijn en we kwamen bij de Wolfsspin uit. Deze zijn niet agressief maar zijn wel giftig. Getsie!! Gelukkig slaap ik ‘s nachts onder een klamboe. Een goede raad; ga niet geïnteresseerd spinnen lopen bekijken voordat je naar bed gaat!! Je raad het misschien al maar ik had dus heel fijn gedroomd over spinnen, torren en heel veel andere kleine beestjes die ons huis onveilig kwamen maken. Ik probeerde ze met alle macht op te zuigen met de stofzuiger. ‘s Morgens werd ik 6 uur al wakker en kon niet meer slapen. Ik heb toen mijn ouders live Bondi Beach laten zien over de skype. Super tof want het wordt hier al om half 6 of misschien wel vroeger licht. Ik was dus met mijn laptop en het portable internet naar het strand gelopen. Mensen die voorbij kwamen lopen gingen zwaaien naar de computer, haha!!
Woensdag had ik een beetje een baaldag, misschien omdat ik niet lekker had geslapen of omdat het zo warm was maar alles wilde niet gaan zoals ik wilde en daar wordt ik niet blij van. ‘s Ochtends weer even naar de speeltuin geweest. Daar hoorde ik een moeder Nederlands praten. We raakten met elkaar aan de praat en we hebben nummers uitgewisseld zodat ze me kan bereiken wanneer ze eens een keer een oppas nodig heeft. Ze woont al 13 jaar in Sydney en heeft twee kleine kindjes. Je komt wat Nederlandse tegen hier zeg! ‘s Middags wilde ik Simon even in zijn badje zetten omdat het zo warm was. Ik had geen zin om naar het strand te gaan want dan moest ik gaan nadenken over wat we allemaal mee moesten nemen en als je al een baaldag hebt dan heb je daar ook helemaal geen zin in dus bleven we maar lekker een keertje thuis. Het badje dus.. eerst vond hij het een beetje te koud..ik er warm water bij doen..vervolgens na vijf minuten spuugt hij zijn hele badje vol en was het badderavontuur dus over. Beetje jammer van al die moeite. Toen ben ik maar mijn frustratie uit gaan oefenen in de keuken en heb ik alvast een quiche gemaakt voor het avond eten. Ondertussen lag Simon even een middag dutje te doen. Dat vrolijkte me weer enigszins op en onder het zijn avondeten hadden we weer de grootste lol. Eind goed, al goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Beau

Welkom op mijn blog! Hier hou ik iedereen die daar belasting voor heeft op de hoogte van mijn aankomende avonturen! Veel lees plezier!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 17464

Voorgaande reizen:

05 April 2013 - 05 Oktober 2013

Love all around the globe

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Als WWOOFfer door Aussie

08 Oktober 2012 - 31 December 2012

Aupair in Australië

Landen bezocht: